سه کشور مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواستار میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ شدند.

مکزیک، کانادا و آمریکا رسما خواستار میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ شدند

به گزارش قدس آنلاین، بعد از آنکه فدراسیون فوتبال آمریکا از اعلام تاریخی یک خبر در روز دوشنبه خبر داد، خبر اعلام آمادگی برای میزبانی مشترک این رقابت ها در سال ۲۰۲۶ اعلام شد. 

آخرین باری که جام جهانی در قاره آمریکای شمالی برگزار شد به سال ۱۹۹۴ باز می گردد که آمریکا میزبانی این رقابت ها را بر عهده داشت، اینبار آمریکایی ها در کنار کانادا و مکزیک برای میزبانی مشترک جام جهانی اعلام آمادگی کردند. کانادا هیچ وقت میزبان جام جهانی نبوده است ولی کشور مکزیک تاکنون دو بار میزبان جام جهانی بوده است و توانسته در سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبانی جام جهانی را برعهده داشته باشند.

جام جهانی ۲۰۲۶ برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار می شود که به این ترتیب ۸۰ بازی در این دوره از رقابت ها برگزار خواهد شد. بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته آمریکا قرار است ۶۰ دیدار از ۸۰ دیدار را میزبانی کند و دو کشور باقی مانده نیز هرکدام ۱۰ دیدار را میزبانی خواهند کرد.

همچنین کشورهای انگلیس، قزاقستان، کلمبیا، ترکیه به همراه آذربایجان (مشترک) و استرالیا به همراهی نیوزیلند (مشترک) نیز خواستار میزبانی این دوره از رقابت ها شدند و برنامه های خود را برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبال به فیفا ارائه خواهند داد.

جام جهانی ۲۰۲۶ برای اولین بار در تاریخ با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد.

میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ در تاریخ ماه می ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد. کشورهای خواستار میزبانی جام جهانی تا آن تاریخ فرصت دارند با بهبود شرایط خود، برنامه های خود را ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.