اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کسانی که محب و دوستدار واقعی حضرت امیرالمومنین(ع) هستند و در مکتب ایشان زیست و سیر و سلوک او را تبعیت می کنند، سپری گرانقدر در مقابل آتش دارند.

محبت حضرت علی(ع) مانند سپری در مقابل آتش است

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) مردی است که عدالت با او معنا  پیدا می کند و صداقت با او محک می خورد.

وی با بیان اینکه امام اول شیعیان مردی است که با وجود همه رشادت و غیرت، صدای گریه یتیم، پشت طاقتش را می لرزاند، ادامه داد: او پدر مهربان یتیمان و غمخوار بینوایان، صاحب ذوالفقار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: محبت حضرت علی(ع) مانند سپری در مقابل آتش است و آن کسانی که محب و دوستدار واقعی حضرت امیرالمومنین هستند و در مکتب ایشان زیست و سیر و سلوک او را تبعیت می کنند، سپری گرانقدر در مقابل آتش دارند.

وی تصریح کرد: «بولس سلامه» ادیب و حقوق دان بزرگ مسیحی در وصف امام علی(ع) می گوید: «نگویید فقط شیعیان دوستدار علی(ع) هستند، که هر انسان منصفی در هر جای دنیا پیرو امام علی(ع) است چرا که او فقط فخر شیعیان نیست بلکه افتخار تمام تاریخ بشریت است».

حجت الاسلام ارزانی اضافه می کند: بولس سلامه تاکید می کند حق در منِ مسیحی آنچنان آشکار شد که از محبت و ارادت به وجود او علوی و دوستدار امیرالمومنین شدم.

وی ادامه می دهد: «جرج جرداق» ـ نویسنده مسیحی عرب نیز در وصف امام علی(ع) نوشته است: «ای دنیا چه می شود اگر تمام نیروهای خود را فشرده سازی  و در هر زمان مردی چون علی(ع) را  با خرد و قلب و زبان و ذوالفقارش بیاوری».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: این نویسنده مسیحی نهج البلاغه را ۲۰۰ بار خوانده و می گوید در تمام عمرم هیچ کتابی را برتر و ارزشمندتر از نهج البلاغه یافت نکردم؛ حال ما باید آرام از خودمان سؤال کنیم ما که دوستدار امام علی(ع) و خود را شیعه او می دانیم، آیا با نهج البلاغه مأنوس هستیم و با خطبه های و کلمات قصار امیرالمومنین آشنایی داریم؟ .

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم هر روز زمان کمی را برای مطالعه نهج البلاغه اختصاص دهیم، زندگی فردی و اجتماعی ما متحول می شود زیرا انس با نهج البلاغه رونق معنوی بیشتری به جامعه خواهد بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.