قم- یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه خداوند وعده داده است کسانی که زیر سایه ولایت حرکت کنند مورد عذاب الهی واقع نمی‌شوند، بیان کرد: امیدواریم همه زیر سایه ولایت باشند تا مورد غفران الهی قرار بگیرند.

حضرت علی (ع) نخستین مظلوم عالم/  کسانی که زیر سایه ولایت حرکت کنند مورد عذاب الهی واقع نمی‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره سیره اهل بیت (ع) اظهار کرد: ولایت حضرت علی (ع) بسیار اعجاب‌انگیز بود به گونه‌ای که بعد آن حضرت هیچ کسی دارای چنین شخصیتی نبود.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نخستین مظلوم عالم است، تصریح کرد: در حالی که ما همیشه نخستین مظلوم عالم را امام حسین (ع) می‌دانیم ولی در زیارت‌نامه حضرت علی (ع) از ایشان به عنوان نخستین مظلوم عالم یاد می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: ذکر عنوان نخستین مظلوم عالم در زیارت‌نامه حضرت علی (ع) نشان از آن است که به معنی درجه امیرالمومنین (ع) از امام حسین (ع) مظلوم‌تر است.

آیت‌الله علوی گرگانی با عنوان اینکه در طول تاریخ به هیچ شخصی مانند حضرت علی (ع) چنین ظلم نشد، گفت: آن حضرت در دورانی زندگی می‌کردند که دشمنان اجازه نمی‌دادند کسی چهره نورانی ایشان را بشناسد و حق خلافت را به ناحق از ایشان سلب کردند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند وعده داده است کسانی که زیر سایه ولایت حرکت کنند مورد عذاب الهی واقع نمی‌شوند، بیان کرد: امیدواریم همه زیر سایه ولایت باشند تا مورد غفران الهی قرار بگیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به عدالت حضرت علی (ع) گفت: در جنگ خندق زمانی که امام علی (ع) می‌خواستند سر عمرو بن عبدود را جدا کنند، عمرو بن عبدود از روی غضب آب دهان بر صورت امام انداخت و ایشان از روی سینه وی برخاست و چند قدمی زد و سپس بازگشت تا سر عمرو بن عبدود را از تن جدا کند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: پس از اینکه امام علی (ع) باز گشتند عمرو بن عبدود گفت: چرا منصرف شدی و اکنون باز آمدی؟ حضرت فرمود: تو آب دهان به صورت من انداختی، در آن حال من خشمناک شدم، نخواستم با آن حال غضب، سر تو را جدا کنم، بلکه با حال انبساط، برای رضای خدا سرت را از تنت جدا می‌کنم. امام سر عمرو بن عبدود را جدا کرد و به نزد پیامبر آورد.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید همواره مراقب باشیم که تمام رفتارمان خالصانه باشد زیرا اگر برای رضای خدا عملی را انجام ندهیم نمی‌توانیم خود را از مریدان حضرت علی (ع) بنامیم.

وی اضافه کرد: اخلاص از مهمترین مسائلی است که باید رعایت شود و باید همواره مراقب باشیم در برنامه‌های اجتماعی دچار هوس نشویم و خدا را در نظر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.