وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۰۰ روستای استان تا پایان دولت یازدهم به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

۹۰۰ روستای مازندران به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه های سفر رئیس جمهور در مازندران با بیان اینکه مازندران استانی گردشگری است گفت: پهنای باند استان مازندران نسبت به ابتدای دولت ۸.۵ برابر و تعداد مشترکان ۵.۵ برابر شده است و ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوروزی نیز در استان ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه شبکه پهن باند در ۱۱ شهر انجام شده است گفت: تا پایان دولت نیز با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی ۹۰۰ روستا علاوه بر ۱۷۰۰ روستای قبلی مجهز به اینترنت می شوند.

واعظی با تاکید بر توسعه کسب و کار آی سی تی در استان مازندران تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که ۱۴ سند همکاری با بخش خصوصی ایجاد شد و قرار است چهار هزار شغل دانش بنیان در استان ایجاد شود.

وزیر ارتباطات درباره پروژه هایی که همزمان با سفر رئیس جمهور در مازندران افتتاح شد ادامه داد: ۱۳ شهر استان به نسل سوم تلفن همراه، ۹ شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز می شوند و شهرهای قائمشهر، چالس و آمل نیز توسعه پایانه انجام می شود.

واعظی یادآور شد: در دولت یازدهم در مجموع ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات استان مازندران صورت گرفته است.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی در مازندران تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵ جلسه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و نتیجه آن این بود که به هزار و ۹۳ واحد در بخش های مختلف تسهیلات پرداخت و ۴۸۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات جذب شد .

وی با اشاره به ایجاد ۵۲ هزار شغل در سال قبل در استان گفت: نرخ بیکاری نیز در استان کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.