شهروندان قدس ضمن انتقاد از بی‌توجهی تشکیلات خودگردان به اوضاع اهالی این منطقه در سایه تشدید تعرضات رژیم صهیونیستی، انتفاضه را تنها راه تحقق آرمان های فلسطینیان و مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی خوان

به گزارش قدس آنلاین، در سرزمین های فلسطینی، اوضاع شهر اشغالی قدس بیش از پیش رو به وخامت است. مسجد الاقصی مورد تجاوز روزمره صهیونیست هاست و دیگر این هتک حرمت ها و حمله به نمازگزاران به اتفاقی عادی مبدل شده که برای حکومت های به ظاهر اسلامی اهمیتی ندارد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس تا جایی پیش رفته که بعید نیست همین روزها خبر از تقسیم مسجد الاقصی به گوش برسد.

سیاست های رژیم صهیونیستی در راستای تغییر شیوه های آموزشی در مدارس برای منحرف کردن اندیشه های دانش آموزان از مبارزه برای آزادی سرزمینشان است.

فقر، بیکاری، تخریب خانه ها و بازداشت صدها تن از جوانان قدس، دریافت غرامت های مالی و مالیات های سنگین از شهروندان قدس همگی اوضاع در این شهر مقدس را برای فلسطینیان مشقت بار کرده و از همین رو آنها نیاز به مرجع و پشتیبانی برای بهبود وضعیت خود دارند.

«راسم عبیدات»، نویسنده امور قدس اظهار داشت: در واقع شش نهاد و هیات که در خارج از مرزهای شهر قدس واقع هستند خود را مسئول امور قدس می دانند این ها تنها کار خود را از طریق رسانه ها انجام می دهند و هیچ همزیستی واقعی با درد و رنج مردم قدس ندارند.

وی عدم واکنش رسمی و مردمی از سوی نهادی مشخص به تجاوزگری اسرائیل را موجب سرکشی این رژیم خواند و گفت: باید یک پشتیبان و مرجعی که دیدگاه و جهت حرکت فلسطینیان قدس را برای مقاومت تعیین و تقویت می کند وجود داشته باشد.

«محمد هادیه»، وکیل برجسته فلسطینی در این خصوص اظهار داشت: پرونده شهر قدس توسط یک کمیته ملی که تشکیلات خودگردان تشکیل داده اداره می شود که ابومازن بر آن اشراف دارد و به همه مسائل قدس با شفافیت و اهتمام رسیدگی می کند.

در عین حال «محمد خلیل» یک شهروند قدس که شهرداری رژیم اشغالگر دستور تخریب خانه او را داده است تاکید کرد: اهالی قدس خودشان به تنهایی در حال مبارزه با رژیم اشغالگر هستند و همه آنچه درباره مخارج و نهادهای حامی مقاومت اهالی قدس می شنویم تنها جوهری روی کاغذ است و اظهارات مقاماتی بلندپایه است که تنها مصرف رسانه ای دارد.

وی افزود: بیش از سه ماه است که با مراجعه به بیشتر نهادهای ملی مربوط به امور قدس خواستار کمک حقوقی آنها برای توقف اجرای حکم تخریب منزل خود هستم اما چیزی جز وعده هایی پوچ نصیبم نشده و مجبور شده ام که به خرج خود وکیلی برای این پرونده بگیرم.

امروز برای اهالی قدس این سوال باقی مانده که چه کسی نماینده آنهاست تا زخم های آنها را التیام بخشد آن هم در سایه اختلاف بین کشورهای اسلامی و همچینین اختلافات داخلی فلسطین که تاریخ پیش از این هرگز شاهد آن نبوده است.

امروز اهالی قدس با عزمی راسخ بار درد و رنج هایشان را به دوش می کشند وبه این یقین رسیده اند که چیزی جز انتفاضه قدس آرمان هایشان را محقق نمی کند.

انتفاضه قدس در یکم ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی شکل گرفت.  

بنا به اعلام مرکز مطالعات امور صهیونیستی فلسطینی قدس تعداد شهدای انتفاضه قدس بالغ بر ۲۸۲ تن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.