نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حالی برگزار شد که متولیان حج بر عدم وجود نگرانی در خصوص مسائل اجرایی حج ۹۶ تأکید کردند.

عدم وجود نگرانی در مسائل اجرایی حج ۹۶/ برقراری حج عمره منوط به نبود مشکلات در حج تمتع

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: کارها و برنامه‌های مورد نظر حج ۹۶ به خوبی پیش می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سفر اخیر سرپرست سازمان حج و زیارت و هیأت‌های کارشناسی به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم نامه حج را مفید دانست و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و در خصوص مسایل اجرایی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.

در ادامه این جلسه حمید محمدی به تفصیل محورهای مذاکرات خود با وزیر حج عربستان را بیان و تأکید کرد: در این گفت‌وگوها مسایل اجرایی و توافقات صورت گرفته در تفاهم‌نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد و کارها و برنامه‌ها درحوزه‌های مختلف در فضایی مناسب در حال پیگیری است.

وی فاجعه منا را از محورهای مهم مورد توجه در این مذاکرات ذکر کرد و افزود: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کار در کمیته تشکیل شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود درباره فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست سازمان حج وزیارت ادامه داد: طرف سعودی برای صدور ویزا جهت اعزام تیم‌های کارشناسی بخش‌های مختلف آمادگی دارد و در مذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را در حج امسال شاهد نباشیم، راه‌اندازی سفر عمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه نحوه اطلاع‌رسانی، میزان اسکان حجاج ایرانی در مدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود در ۲ شهر مدینه و مکه، اسکان زائران در عرفات و منا، نقل و انتقال حجاج توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش‌های حج و عمره اولویت دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه لزوم افزایش اطلاع‌رسانی به مخاطبان حوزه حج در امور مختلف فرهنگی و اجرائی را یادآور شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.