چند سالی است که در تهران و چند شهر دیگر شاهد سازه هایی در مناسبت های مختلف در سطح شهر هستیم، گاهی این نمادها حکایت از مفهمومی خاص دارد و گاهی هم صرفاً یک اثر هنری است اما کشوهای رنگی خیابان انقلاب تقاطع قدس حکایت دیگری دارد و برای شهروندان جذاب شده.

کشوهای رنگی برای تبادل یادگاری تهرانی‌ها+عکس

به گزارش خبرنگار «قدس آنلاین» از دور صفحه رنگی است و نزدیک که می شوی کشوهای کوچکی دارد که هر کدام حاوی دست نوشته های و آرزوی کوچک و بزرگ است رهگذران هم عموماً بی تفاوت نیستند و هر کدام کشوها را باز می کنند این خود شبیه یک سرگمی و بازی است و هر کسی از دیگری سوال می پرسد.

همین موضوع باعث شد تا در جستجوی سازنده اثر از شهرداری منطقه شش پیگیری کنم و به سارا تهرانی نیا برسم کسی که کشوهای رنگی را ساخته و می گوید: اثر «یادگاری» نام دارد و از آنجایی که کاری تعاملی است طبیعی است که یادداشت در آن گذاشته بشود و مردم برای خواندن نوشته های دیگر شهروندان مشتاق و کنجکاو هستند.

او که دانشجوی مجسمه سازی دانشگاه تهران است درباره ایده اولیه اثر «یادگاری» عنوان می کند: ایده این طرح را از فصل بهار گرفتم و در عیدی و هدایایی که مردم در این فصل به هم به عنوان یادگاری می دهند که بر اساس این عیدی ها طرح را به یادگاری تشبیه کردم تا فرصتی برای تبادل یادگاری مردم باشد و رنگارنگ بودن کشوها هم نماد گذر از چند فصل هست. 

اظهار نظر عمومی مردم دلنوشته و گذاشتن دست نوشته از آرزوهاست و این کشوهای رنگی را دیوار آرزو صدا می کردند و به نظر می رسد تهرانی ها بیشتر از آنکه علاقه داشته باشند یادگاری به هم بدهند آرزوهای خوب را برای هم دارند و دلنوشته ها و آرزوهای خود را در کشوهای رنگی یادگاری گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.