قم- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: اسراف و استفاده بیش از الگوی مصرف آب و برق را تهدیدی برای کشور و نسل‌های آینده دانست، گفت: خوشبختانه با رهنمودهای مراجع و علما شاهد وضعیت مناسب‌تری در مصرف هستیم و همچنان نیازمند این رهنمودها در جامعه هستیم.

استفاده بیش از الگوی مصرف آب و برق تهدیدی برای کشور و نسل‌های آینده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران  صنعت آب و برق قم، ضمن تبریک میلاد فرخنده مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) بر لزوم استفاده درست آب و برق تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ استفاده صحیح کار پایه‌ای است که باید در جامعه نهادینه شود.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه مردم از نعمت‌هایی که در اختیار دارند از جمله آب و برق باید در حد نیاز استفاده کنند افزود: مصرف بیش‌ازحد نیاز از آب و برق و سایر نعمات الهی حرام است و تفاوتی هم نمی‌کند در کنار نهر آب یا در بیابان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های وزارت نیرو در استان قم پرداخت و با بیان اینکه آب و برق زیرساخت عمده فعالیت‌های توسعه‌ای است گفت: وزارت نیرو در این حوزه در استان قم تلاش زیادی انجام و پروژه‌های ارزشمندی را اجرا کرده است که حاصل آن تأمین تقریباً 100 درصدی آب و برق شهرها و روستاهای استان است.

علی جان صادق پور بیان کرد: وزارت نیرو سعی کرده است دِین خود را به استان و شهر مقدس قم به‌ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادا کرده و حتی الامقدور خدماتی را که شایسته مردم است ارائه کند.

وی اسراف و استفاده بیش از الگوی مصرف آب و برق را تهدیدی برای کشور و نسل‌های آینده دانست، گفت: خوشبختانه با رهنمودهای مراجع و علما شاهد وضعیت مناسب‌تری در مصرف هستیم و همچنان نیازمند این رهنمودها در جامعه هستیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم تأکید کرد: در صورت عدم‌اصلاح الگوی مصرف و استفاده درست از منابعی که در اختیار داریم باید هزینه‌های هنگفتی را که می‌توان برای تولید و اشتغال از آن بهره گرفت برای تأمین کمبودهای ناشی از استفاده بی‌رویه از منابع صرف کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته درزمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در سال گذشته احداث نیروگاه برق‌آبی با توان تولید 2.7 مگاوات برق را بر روی خط انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم آغاز کردیم که برای 12 نفر هم ایجاد اشتغال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.