شیراز- به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی تئاتر «شیدایی» که عنوان نمایش برگزیده سومین سوگواره «خمسه» را در کارنامه خود دارد، به مدت ۳ شب از ۲۳ تا ۲۵ فروردین در شیراز به صورت رایگان اجرا می‌شود.

نمایش برگزیده سوگواره «خمسه» اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، این نمایش در این روزها در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن استاد سپاسدار شیراز به صورت رایگان اجرا می‌شود.

تئاتر «شیدایی» به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی و تولید واحد نمایش حوزه هنری استان فارس موفق به کسب جایزه کارگردانی اول، نویسندگی اول، بازیگری اول مرد و بازیگری سوم مرد در سوگواره خمسه شده است.

اصغر گروسی در رابطه با این نمایش گفت: این نمایش به داستان حربن‌یزید ریاحی در کربلا از لحظه‌ بستن آب بر اهل بیت تا زمان شهادت می‌پردازد.

به گفته وی این نمایش نجوای حربن‌یزید ریاحی با خودش است. این نمایش دیالوگ‌هایی را که حر قبل از پیوستن به سپاه امام  حسین(ع) با خود دارد، نشان می‌دهد و به عبارتی این نمایش جنگ حربن‌یزید ریاحی با خویشتن خویش است.

گروسی ادامه داد: این نمایش دو شخصیت دارد، این دو شخصیت حر یک و حر دو نام دارند و مکالمه‌ای با هم ندارند بلکه مونولوگ‌های آنها در مجاورت هم مکالمه را شکل می‌دهد.

آن گونه که گروسی گفته است این نمایش حاصل یک ماه تمرین مداوم بوده و در آن تعزیه و نمایش شبیه‌خوانی با تئاتر مدرن در هم آمیخته به گونه‌ای که طراحی صحنه، نورپردازی و دیالوگ‌ها براساس تئاتر مدرن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.