اهواز _ رئیس اداره سرمایه گذاری بندر امام خمینی (ره) گفت:میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بندر امام خمینی (ره) ۶۵ میلیون دلار است که۴۷ میلیون دلار سرمایه از این مقدار جذب پروژه ها شده است.

۶۵میلیون دلار میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بندر امام خمینی (ره) است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود چنگی در نشست هم اندیشی تخصصی به منظور بررسی روند پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: ۴۷ طرح سرمایه گذاری از کارخانه های تولیدی تا پروژ های خدماتی بندری در حال ساخت و ساز داریم که در بندر امام خمینی (ره) فعال هستند و پیشرفت های فیزیکی خوبی داشته اند.
وی عنوان کرد: اگر این پروژه ها به بهره برداری کامل برسند از افتخارات ملی و قطب های سرمایه گذاری در منطقه محسوب می شوند و می توانند بر اقتصاد کشور تاثیر مهمی داشته باشند.
 رئیس اداره سرمایه گذاری بندر امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱۰ پروژه در بندر امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده اما هنوز به مرحله ۱۰۰ درصد ظرفیت بهره برداری نرسیده اند و چند پروژه هم وجود دارد که مشکلاتی دارند و از پیشرفت خوبی برخوردار نیستند.
چگنی افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۸ پروژه با سرمایه گذاران قرارداد بستیم که از این حیث در بین بنادر کشور رتبه اول را از نظر جذب سرمایه گذاری کسب کرده ایم.

وی تشریح کرد: از نظر میزان جذب، تمام قراردادهایی که بستیم یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است  که حدود ۶۰ درصد از این مقدار، یعنی ۹۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه در بندر داشته ایم.
رئیس اداره سرمایه گذاری بندر امام خمینی (ره) میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بندر امام خمینی (ره) را ۶۵ میلیون دلار اعلام کرد وگفت: ۴۷ میلیون دلار سرمایه از این مقدار جذب پروژه ها شده است.
در ادامه همچنین مدیر امور سرمایه گذاری منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: پروژه های منطقه ویژه بندر ماهشهر ۲۷ مورد در سال گذشته بوده که دو مورد آن یعنی پتروشیمی تخت جمشید و فاز دوم پتروشیمی کارون به بهره برداری رسیده است و این دو پروژه از سیستم گزارش دهی خارج شدند.
محمد حسین رضایی افزود: پتروشیمی اصفهان و کاشف صنعت شرق و پتروشیمی اراک تقریبا فعال شده و آماده بهره برداری هستند اما هنوز افتتاح نشده اند، پتروشیمی شهید رسولی نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال گذشته داشته است و تلاش بر این است با تدوین لایسنس با یک شرکت اروپایی ده درصد باقی مانده این طرح نیز تکمیل شود.
وی گفت: پلیمر پویای جم، با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از مجموع ۲۵ پروژه در دست اقدام در منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر است و سایر پروژه ها نیز پیشرفت خوبی دارند و پیگیری های جدی برای به اتمام رساندن آنها انجام می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.