مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فضای اعتکاف فضای انزوا طلبی نیست، زیرا اگر چنین بود در دره ها و غارها اعتکاف صورت می گرفت.

اعتکاف به معنای انزواطلبی نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان معتکف در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: اسلام دین گروهی و زیست جمعی است، از این رو بسیاری از عبادات از جمله اعتکاف در آن جایگاه ویژه ای دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید به دنبال عبادتی برویم که بین ما و خدا یک رابطه ویژه ایجاد کند، اضافه کرد: تمامی عباداتی که در جمع برگزار می شوند چنین خصوصیاتی را دارند.

وی اظهار کرد: اعتکاف عبادتی است که برای انسان دلدادگی و وابستگی ایجاد می کند و اگر بنا باشد چنین وابستگی در ابتدای جوانی رخ دهد برای تمام عمر اثر گذار می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اعتکاف به معنای اقبال پذیری است، تصریح کرد: اعتکاف در دوران جوانی می تواند جرقه ای در جوان ایجاد کند که اقبال درونی وی نسبت به خدا مانند جاده ای روشن تا پایان عمر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه اعتکاف در میان سایر عبادات خاطرنشان کرد: نباید در اعتکاف با عبادت های سنگین و نمازهای طولانی یا ختم قرآن در سه روز یا کمتر خود را خسته کنیم زیرا ارزش عبادت به ایجاد حال درونی و ارتباط ویژه بین انسان و خداست هر چند آنها هم ارزش خود را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در عبادتی که انجام می دهیم باید احساس شود که مخاطبی در مقابل ما قرار دارد آن هم مخاطبی که از رگ گردن به ما نزدیک تر است و اگر ما فاصله ای در این بین احساس می کنیم از طرف خودمان است و باید تلاش کنیم تا آن را کم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.