۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 519293

'نیکی هِیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت که روسیه از قبل از حمله شیمیایی بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) مطلع بوده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی ان ان، سفیر آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری گفت که روسیه در مواجهه با خبر حمله مرگبار با سلاح شیمایی بشار اسد در سوریه، منفعلانه و عصبی برخورد کرده است.

آمریکا جمعه هفته گذشته به بهانه حمله شیمیایی صورت گرفته در سه شنبه همین هفته خان شیخون در استان ادلب، در نخستین اقدام خود علیه دولت و ارتش سوریه 59 موشک کروز به پایگاه الشعیرات در حومه حمص پرتاب کرد.


این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده و هیچ تحقیقی هم تاکنون درباره مسبب این حمله شیمیایی انجام نشده است.
سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود: برخی مقامات آمریکایی دیروز (سه شنبه) روسیه را متهم به سرپوش گذاردن بر حمله شیمایی اسد کردند و نیکی هلی نیز در مصاحبه با این شبکه خبری گفت که به نظر او مسکو از قبل از این حمله مطلع بوده است.


سفیر آمریکا در سازمان ملل در این باره به سی ان ان گفت: با نگاهی به این واقعیت (در می یابیم) زمانی که اطلاعات این خبر (حمله) بیرون آمد، روس ها خیلی سریع به دفاع پرداختند. روس ها به نظر شوکه و شگفت زده نشدند.
هیلی مدعی شد: آنها خیلی سریع دفاع کردند تا شواهد هویدا شد و ما دقیقا دیدیم که این چیست و دقیقا از ماهیت آن باخبر شدیم.
سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: آنها (روس ها) می دانستند که چه رخ داده است. من فکر می کنم روس ها عصبی بودند و فکر می کنم روس ها احساس کردند که با اقدام اسد تعضیف خواهند شد و به همین خاطر (بر این اقدام) سرپوش نهادند. آنها می دانستند که جامعه بین المللی آنرا قبول نخواهد کرد .
اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در حالیست که 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با همتای روس خود در مسکو به سر می برد.


نیکی هیلی هم اکنون بیش از هر فردی در کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا به انتقاد از روسیه و سوریه می پردازد و در واقع رهبری تندروی دراین جریان را در سیاست خارجی دولت ترامپ هدایت و رهبری می کند.
به گزارش ایرنا، نیکی هیلی در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در 18 فروردین ماه که برای رسیدگی حمله موشکی آمریکا به سوریه و با درخواست روسیه تشکیل شد، ریاست آن را بر عهده داشت و در آنجا مدعی شد: آماده اقدامات بیشتر علیه سوریه هستیم.
سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیشب (سه شنبه شب) در دیدار با رئیس جمهوری ایتالیا گفت که اخباری به وی رسیده مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد به جنوب دمشق حمله هوایی کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.