مناظره جنجالی میان «ترامپ» و «کلینتون» را یادتان می آید؟ درست وقتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی می کردند زیرآب یکدیگر را بزنند، مجری از آنها خواست جمله ای در باره نقاط قوت و یا مثبت رقیب شان بگویند. «کلینتون» بلافاصله گفت : «فرزندانش... آنها واقعاً توانمند و وفادار هستند...» .

بانوی اولِ در سایه/دختر «ترامپ» چقدر روی تصمیم های پدرش تأثیرگذار است؟

قدس آنلاین - مناظره جنجالی میان «ترامپ» و «کلینتون» را یادتان می آید؟   درست وقتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی می کردند زیرآب یکدیگر را بزنند، مجری از آنها خواست جمله ای در باره نقاط قوت و یا مثبت رقیب شان بگویند. «کلینتون» بلافاصله گفت : «فرزندانش... آنها واقعاً توانمند و وفادار هستند...» . آن روزها شاید خیلی ها این را تعارف تلقی کرده و بی توجه از کنار این جمله گذشتند. امروز اما می شود به درستی حرف رقیب انتخاباتی «ترامپ» پی برد. دو روز پیش، پسر رئیس جمهور آمریکا گفت: «خواهرم – ایوانکا – پدرم را تشویق کرد به سوریه حمله کند».

البته گمان نکنید برادر دارد با این جمله خواهرش را لو می دهد یا به او  حسودی می کند. آقای پسر در واقع دارد حمله نظامی به سوریه را نوعی عمل انسان دوستانه توصیف می کند چرا که در صحبت هایش مدعی می شود: «پدرم از دیدن تصاویرکودکان مجروح حمله شیمیایی در سوریه بسیار متأثر شده ... خواهرم «ایوانکا» هم مادر سه فرزند است...یقین دارم او به پدرگفته این حمله شیمیایی چقدر هولناک است ... » . در ضمن حضور پر رنگ خواهرش – ایوانکا - در تصمیمات کاخ سفید را نیز به مخاطبان یادآوری می کند!

اول مانکن بعد سیاستمدار

«ایوانکا ماری ترامپ» دختر ارشد و ۳۶ ساله رئیس جمهور آمریکا، بیشتر از یک سیاستمدار، تاجر است و مثل پدر تا دلتان بخواهد پول و ثروت دور و اطرافش ریخته است. او که فرزند مشترک «ترامپ» و همسر سابقش است بر خلاف ثروت و تاجر پیشگی که به پدرش رفته، تیپ و هیکلش را از مادر اهل چکسلواکی اش به ارث برده و مانند مادر مدتی هم مانکن و مدل بوده و دست بر قضا  با ۱۸۲ سانت قد و سایر ویژگی های مناسب، کاسبی خوبی هم در این رشته به هم زده است.

دین شوهرم

 دو سال در دانشگاه جرج‌تاون درس خوانده  و بعد به مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا (محل تحصیل پدرش) منتقل شده و سال ۲۰۰۴ با لیسانس اقتصاد آنجا را ترک کرده است. ۱۰ سال نایب رئیس بخش اجرایی شرکت بزرگ املاک و مستغلات پدر بوده، مدیریت شرکت جواهرات خودش را به عهده دارد، نویسندگی کرده، فیلم بازی کرده و حالا هم به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور فعالیت می کند. همسرش «جرد کوشنر» فرزند یک مولتی میلیاردر مثل پدرش است  و فعلاً با سه فرزند قد و نیمقد زندگی خوبی دارد. تا یادم نرفته این را بگویم که از سال ۲۰۰۹ و با هدایت و حمایت «خاخام الی وینستاک» به دین و مذهب همسرش – یهودیت ارتودکس – گرویده، رژیم غذایی مخصوص و آداب خاصش را رعایت می کند و روز های جمعه و شنبه هم به دستور و احکام دینی اش، کار، تلفن، اینترنت و همه چیز را تعطیل می کند تا به زندگی اش برسد.

افتخار می کنم

از همان دوران مبارزات انتخاباتی و فعالیت در کنار پدر، چشم خیلی ها را به خودش خیره کرد. تحلیلگران سیاسی هم از همان زمان حضور احتمالی او در کاخ سفید را پیش بینی می کردند. خیلی ها با معرفی تک تک فرزندان «ترامپ» ثابت کردند در میان آنها تنها «ایوانکا» است که پدر در امور سیاسی به کاردانی اش اعتقاد دارد. وقتی هم با هوشمندی گاف های انتخاباتی پدرش را در باره زنان جمع و جور کرد و نقطه ضعف های او را چندین بار پوشش داد ترامپ مجبور شد اعتراف کند که : «اطرافیان من هم اصرار دارند ایوانکا وارد کابینه شود زیرا او را بسیار کارآمد و باهوش می دانند. بعلاوه، وی در حوزه های مربوط به زنان و کودکان تجربه بسیاری داشته و این گونه مسائل را به خوبی می تواند مدیریت کند...». با پایان انتخابات رخ دادن ماجراهایی همچون «فلین گیت» و رسوایی رابطه اعضای کابینه ترامپ با روسها و همچنین تمرکز بر روی افرادی چون «استیو بنون» به عنوان عوامل پشت پرده تصمیمات رئیس جمهور، تحلیلگران موقتاً «ایوانکا» و نقش مهم او را فراموش کردند تا با ماجرای حمله موشکی آمریکا به سوریه و اظهار نظر «ایوانکا» در این مورد، دوباره یادشان بیاید که نور چشمی پدر، تا چه حد بر تصمیم های سیاسی و غیر سیاسی ترامپ تأثیر گذار است. «ایوانکا» پس از این حمله در توئیتر برای خود و پدرش نوشابه باز کرد : «در دورانی زندگی می‌کنیم که نیاز به تصمیم‌های دشوار دارد. به پدرم افتخار می‌کنم چرا که جنایات هولناک علیه بشریت (حمله مشکوک شیمیایی به خان شیخون) را بر نمی تابد».

همسر معنوی پدرش!

از همان اول در میان سایر فرزندان متولد شده و نشده، نور چشمی پدرش بود. هنوز ۱۰ سال کامل را نداشت اما با همان کودکی به جای دچار شدن به افسردگی و گوشه گیری سعی کرد رابط خوبی میان پدر و مادر جدا شده باشد و در ضمن عشق و علاقه به «ترامپ» را حفظ کند. همین علاقه هم سبب شد رابطه خوب او و پدر میلیادر ادامه پیدا کند و به اعتماد دو طرفه تبدیل شود تا جایی که مدیریت بسیاری از کارهای سنگین و پیچیده تجاری پدر به دختر واگذار شد و بعدها در جریان رقابت های انتخاباتی، دختر تبدیل به بهترین مشاور پدر شد. با اینکه «ترامپ» می دانست دخترش با دختر رقیبش – کلینتون – رفاقت دیرینه و روابط جون جونی دارند اما نه او را وادار به قطع این رفاقت کرد و نه برای مشورت های مهم سراغ افراد دیگری جز خانواده اش رفت. امروز هم «ایوانکا» با اتکا به همین رابطه مثبت با پدر، جای نامادری را پر کرده طوری که همه او را به جای همسر دوم ترامپ، بانوی اول ایالات متحده می دانند. یکی از روزنامه نگاران آمریکایی در این مورد نوشته است : «... ایوانکا، تنها دختر رئیس جمهور نیست بلکه می توان او را «همسر معنوی» ترامپ نامید...» ... به حق چیزهای ندیده و نشنفته!

دیگر بس است

حتی اگر همه تعریف و تمجیدهایی که امروز در رسانه ها از «ایوانکا» می شود را درست بدانیم، باز هم باید حواسمان باشد که این همه مثبت گویی و مثبت نویسی از دختر بزرگ و زیبای «ترامپ» چندان بی هدف و تنها با هدف اطلاع رسانی انجام نمی شود. همانهایی که دایم از او با عنوان «بانوی اول در سایه» یاد می کنند، در کنارش خبر راست و دروغ نامزدی اش برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را نیز مطرح می کنند. البته خانم مانکن سابق و مشاور فعلی در واکنش به این خبر با زیرکی گفته است: «نه! ... به هیچ وجه... سیاست یک کسب و کار دشوار است»! یعنی تاجر دست پروده ترامپ هنوز که هنوز است به سیاست هم به عنوان یک کاسبی نگاه می کند. درست مثل روزی که در اصرار برای مدل ماندن و ادامه مانکنی گفته بود : من با ۱۸۲ سانتی متر قد برای این کار خیلی مناسبم اما تا امروز به اندازه کافی با این شغل به دور دنیا سفر کرده ام و پول درآورده ام...دیگر بس است...!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.