بجنورد-رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از بهره برداری ۲۳۳ واحد دامپروری در استان طی سال جاری و سال آینده خبر داد.

۲۳۳ واحد دامپروری در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

حسن نامجو در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک تشکل صنفی و تخصصی متشکل از اساتید، دانش آموختگان و کارشناسان بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که وظایف مختلفی از جمله طراحی فرایند توسعه پایدار بخش کشاورزی و منابع طبیعی را با تکیه بر تولید دانش بومی و الگوی رشد و پیشرفت در این بخش بر عهده دارد.

وی صدور پروانه های دامپروری را از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای صدور پروانه های دامپروری به خوبی عمل کرده به طوری که هم اکنون ۵۸۸ واحد دامپروری در خراسان شمالی فعالیت دارند.

نامجو اظهار کرد: این تعداد واحد دامپروری در شاخص های مختلف گاوداری، مرغ داری، پرندگان زینتی، شترمرغ و بلدرچین پروانه بهره برداری دارند و مشغول به تولید گوشت سفید و قرمز در استان هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۱۸ کارشناس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری مشغول به فعالیت و نظارت هستند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به عنوان استان اول در اجرای طرح فروش نهال با لیبل است، اظهارداشت: براین اساس متقاضیان کاشت نهال باید قبل از کاشت هماهنگی لازم را با سازمان نظام مهندسی داشته باشند تا بازدیدهای تخصصی از خاک و سایر موارد انجام شود تا نهال های تولید شده استاندارد های لازم را داشته باشند.

نامجو خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نظارت های انجام گرفته تا حدودی کاشت و فروش نهال بدون لیبل کنترل شده و نگاه مثبتی در کشاورزان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت این مسئله  توسط کشاورزان بعد از دوبار اخطار کتبی توسط تعزیرات حکومتی برخورد لازم صورت گرفته  و طی سال آینده نیز مجوز واحد فروش نهال باطل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.