وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای دستیابی به رشد پایدار اقتصادی و رفع مشکلات موجود، نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور و عبور از اقتصاد دولتی و وابسته به نفت هستیم.

مشکلات اقتصاد کشور ناشی از ساختارهای اقتصادی است که باید اصلاح شود / امروز تورم به هشت درصد رسیده

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی طیب نیا صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بعد از یک دوره شرایط رکود تورمی در کشور و تورم بالا، طی سه سال گذشته توانستیم آرامشی را در اقتصاد کشور حاکم کنیم.

وی افزود: امروز تورم به هشت درصد رسیده و رشد اقتصادی کشور روند مثبتی را دارد و نوسانات بازار ارز نیز کاهش پیدا کرده است.

وزیر  امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: این روندهای مثبت در شرایطی حاصل شده که کشور در تحریم بوده و طی این مدت با کاهش شدید قیمت نفت نیز روبرو بودیم.

طیب نیا خاطرنشان ساخت: در حال حاضر شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم و آثار رفع تحریم ها به تدریج در حال نمایان شدن است و باید از وضعیت فعلی در راستای بهبود ببیشتر شرایط اقتصادی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: مشکلات امروز اقتصاد کشور ناشی از ساختارهای اقتصادی از جمله وابستگی به نفت، دولتی بودن اقتصاد و تحریم های اقتصادی است و باید اصلاحات ساختاری انجام شود.

وزیر  امور اقتصادی و دارایی گفت: دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و مستمر و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، نیازمند برنامه ریزی عملیاتی است که دولت این برنامه را از ابتدای سال گذشته آغاز و اجرایی کرده، اما کافی نیست و برای دستیابی به نتیجه بهتر باید این برنامه به طور جدی تر پیگیری شده و تداوم یابد.

طیب نیا تصریح کرد: در سال جاری وظیفه سنگین تری بر عهده داریم تا به رشد اقتصادی بیشتر دست یابیم که این مهم از طریق جذب سرمایه گذاری های جدید، افزایش بهره وری و اصلاحات ساختاری، محقق شده و مسیر را برای رشد پایدار اقتصاد فراهم می کند.

وی ادامه داد: در راستای دستیابی به رشد اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همدلی و تعامل و عزم و اراده مشترک هستیم تا بتوانیم به اقتصاد شکوفا دست یابیم و در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی، از همفکری افراد باتجربه بهره می گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.