یزد - امام جمعه موقت تهران گفت: علما وروحانیون سخنگویان دین بوده این افراد در مقاطع حساس کشور بویژه زمان انتخابات نقش کاربردی ومهمی دارند .

علما وروحانیون  درزمان انتخابات نقش مهمی دارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهرپنج شنبه در همایش بصیرتی و معرفتی طلاب و روحانیون استان یزد اظهار داشت: روحانیون وطلاب  سخنگویان دین بوده و امام عسکری(ع) فرمودند که علمای دین مرزبانان هستند و به مرزبانی از دین می‌پردازند.

وی افزود: بصیرت و بصیرت‌افزایی از رسالت اصلی روحانیت است ودر دوران پیش از انقلاب تاکنون روحانیت با بصیرت‌افزایی، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کردند و زمینه پیروزی و پیشرفت انقلاب را فراهم سازند.

  این مسئول گفت: یکی از نشانه های دین در زندگی، نماز جمعه است، و ما براین باور هستیم  که دین با این مبانی عظیمی که از آن بهره‌مند شده، برنامه زندگی و خروجی آن برنامه برای حکومت و تمام بخش‌های زندگی انسان است.

 خاتمی تصریح کرد: اولین موضوعی که این ایام باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به زندگی به عنوان برنامه اصلی زندگی است، این نگاه در مقابل نگاه سکولار قرار دارد که دین را در حاشیه زندگی قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: انگلیس یکی از حامیان داعش بوده هیچ کسی در اینکه زادگاه تروریسم عربستان است شک ندارد و انگلیس چندین میلیارد دلار سلاح به این عربستان فروخته و همین سلاح‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: از طرف دیگر انگلیس از جریان‌های تندرو ضد دین از جمله توهین کننده به عایشه امکانات ماهوارده‌ای می‌دهد تا با فعالیت‌هایش زمینه شیعه‌کشی توسط وهابیون را فراهم سازنند و ما باید این را بدانیم که انقلبمان بر شالوده دین و سیاست شکل گرفته و اکثریت صحبت‌های امام در سال ۴۱ تا ۴۳ در زمینه جا انداختن عینیت دین با سیاست بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: محور اصلی نظام ولایت مطلقه فقیه است و این که دولت‌ها و مسئولان تغییر می‌کنند فرعی در نظام است و نقطه اصلی ولایت مطلقه فقیه است که باید همیشه پشت سر وی حرکت کنیم.

وی انتخابات را یک جشن بزرگ سیاسی در کشور عنوان کرد وافزود: پیش از انقلاب ساواک اسامی افرادی را که تمایل داشت لیست کرده و در اختیار شاه قرار می‌داد و اسامی افرادی منتشر می‌شد که شاه آنها را انتخاب می‌کرد که همان‌ها هم نماینده بودند و صندوق برای ظاهرسازی بود.

امام جمعه موقت تهران حضور پرشور مردم در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: در کشورهای مختلف دنیا انتخابات‌ها اگر خیلی مورد استقبال قرار گیرد، ۵۱ درصد مشارکت می‌کنند ولی تا ۲۵ درصد مشارکت هم داشتند و بوش در چنین انتخاباتی رئیس جمهور شد.

خاتمی یکی از مهمترین خصوصیت رئیس جمهور را برنامه داشتن برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: رئیس جمهور فعلی در دوران تبلیغات بیان می‌کرد که ملاک جیب مردم است، حال باید دید که جیب مردم نشان از رفع مشکلات دارد؟

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان ساخت: نباید نظام را فدای کاندیدای خاصی کرد و اینکه بگوییم فلان شخص کاندیدای مقام معظم رهبری است اشتباه محض است، چرا که ایشان فرمودند به هیچ عنوان از کسی حمایت نمی‌کنم.

خاتمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود این است که نگذاریم بیگانگان برای ما اقدام به انتخاب رئیس جمهور کنند، افزود: از مدت‌ها قبل دشمن در فضای مجازی اقدام به دروغ‌گویی و تخریب می‌کند و این موضوع نشان دهنده ترس آنها از شرایط موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.