اهواز-دبیر انجمن انبوه سازان خوزستان گفت:۱۹ میلیون نفر بدمسکن در کشور وجود دارد و البته این بحران در استان خوزستان به مراتب شرایط بدتری داردو باید فکری به حال آن شود.

خوزستان در راس حاشیه نشینی و بافت فرسوده کشور است

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین،فرشید پورحاجت درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که ظهر  پنجشنبه در سالن اجتماعات ارشاد شهرستان شادگان برگزار شد، با اشاره به بحث حاشیه نشینی و بافت فرسوده در کشور اظهار کرد: ۱۹ میلیون نفر بدمسکن در کشور وجود دارد و البته این بحران در استان خوزستان به مراتب شرایط بدتری داردو باید فکری به حال آن شود.

وی افزود: خوزستان دارای ۶ هزار بافت فرسوده است یعنی ۱۲ درصد کل بافت فرسوده کشور در خوزستان است.

وی ادامه داد: برای این بافت فرسوده  در سال گذشته تنها یک هزار و ۸۰۰ مورد تسهیلات خوزستان درنظر گرفته شد که کافی نیست و باید بیش از این به مردم کمک کرد.

دبیر انجمن انبوه سازان خوزستان خواستار در نظر گرفتن یک بسته حمایتی ویژه برای رفع مشکل بافت فرسوده استان شد و گفت: با توجه به این که عمده سکونت گاه های ناامن کشور در خوزستان است بیاد یک نسخه تسهیل گر و حمایتی برای این استان درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش برجسته بخش خصوصی در اشتغال کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار و مصداق بارز حمایت از تولید را باید در صنعت ساختمان و مسکن دید که ۱۸ درصد اشتغال کشور را شامل می شود.

پورحاجت با اشاره به مشکلات بخش مسکن گفت: صنعت ساختمان و مسکن در سه سال اخیر در رکود به سر می برد. این صنعت قوانین دست و پاگیری دارد و در حوزه تسهیلات ۳۲ درصد سود و ۹ درصد ارزش افزوده را برای کارفرمایان درنظر گرفته است؛ آن هم در شرایطی که صنعت ساختمان و مسکن در رکود است.

وی با بیان این که اصلاح سیستم بانکی یک مطالبه مردمی است، بیان کرد: عدالت مالیاتی در حوزه مسکن رعایت نشده است. ما به دنبال فرار از مالیات نیستیم ولی خواستار اصلاح قوانین وضع شده اشتباه هستیم.

دبیر انجمن انبوه سازان خوزستان تصریح کرد: بحث قانون پیش فروش هم باید در مسکن اصلاح شود؛ هرچند شرایط بانک ها را می دانیم ولی دوست داریم از چنین قانونی به نحو احسن برای خروج از رکود استفاده شود. در حقیقت این قانون با وجود این که بهترین ابزار مالی ما برای خروج از رکود است، در حال حاضر به بن بست رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.