هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز با برگزاری ۴ بازی آغاز می‌شود که در مهمترین بازی تیم تراکتورسازی در مشهد میهمان تیم پدیده است.

تراکتور با یک لشگر غایب و پدیده با یک لشگر بازیکن آماده

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست و هفتم لیگ برتر با انجام چهار بازی از امروز جمعه آغاز می‌شود که در حساس ترین این بازی‌ها، تراکتورسازی در مشهد به مصاف پدیده می رود. در سایر بازی‌ها صنعت نفت در آبادان از سیاه جامگان پذیرایی می‌کند، نفت در تهران میزبان فولاد است و گسترش فولاد در اصفهان به دیدار سپاهان می‌رود.

* پدیده - تراکتورسازی؛ ادامه شگفتی سازی پدیده یا جهش دوباره تبریزی‌ها

پدیده مشهد را باید بهترین تیم هفته‌های اخیر لیگ برتر دانست. تیمی که در ۵ هفته اخیر صد درصد امتیازات بازی‌های خود را گرفته و با ۵ پیروزی پی در پی شرایطی برای خود در جدول درست کرده که حالا حتی تحت شرایطی می‌تواند نیم نگاهی به سهمیه آسیایی داشته باشد.

تراکتورسازی که با بیشترین غایب در شرایط فنی و روحی نه چندان به سامان و در حالی که نه تنها قهرمانی، بلکه حتی نایب قهرمانی را هم به نوعی از دست داده باید به مصاف یکی از آماده ترین تیم های این روزهای فوتبال ایران برود؛ آن هم در خانه حریف.

امیر قلعه نویی برای این بازی چند مهره تاثیر گذار خود مثل مهدی کیانی، جاسم کرار و سعید آقایی را به دلیل محرومیت در این بازی در اختیار ندارد. برای تیمی که به خودی خود با کمبود بازیکن مواجه است غیبت این سه مهره تاثیرگذار به صورت همزمان آن هم در یک بازی سنگین و حساس می‌تواند تاوان سنگینی داشته باشد. به خصوص که این تیم قرار است در این بازی به باز پس گیری جایگاه از دست رفته‌اش در رده دوم جدول دست بزند.

* صنعت نفت - سیاه جامگان؛ عرصه بر مشهدی ها تنگ می‌شود

می‌توان گفت صنعت نفت عملا از ورطه سقوط فرار کرده است. مگر آن که اتفاق خیلی خاصی در این هفته‌های آخر روی دهد. اما شرایط برای تیم سیاه جامگان بسیار خطرناک است. این تیم که هفته گذشته بالاخره برد، کماکان در رده پانزدهم جدول قرار دارد. اکبر میثاقیان سرمربی سیاه جامگان برای آن که بتواند در این هفته از جمع دو تیم پایین جدول جدا شود باید یک اتفاق را خود و تیمش رقم بزند و در انتظار نتیجه بازی استقلال و صبا هم بنشیند. حالا دیگر سرنوشت این تیم تنها در دست خودشان نیست و پیروزی هایشان گره از کارشان باز نمی کند. مثل هفته گذشته که بردند، اما در جای خود باقی ماندند.

* نفت تهران - فولاد خوزستان؛ شاید مساوی اولویت دو تیم باشد

فاصله ۸ امتیازی فولاد با رده پانزدهم جدول را می توان ضمانت این تیم برای بقا در لیگ برتر دانست. اما ضمانت قطعی این تیم کسب یک امتیاز دیگر برای این منظور است. یک امتیازی که نعیم سعداوی سرمربی فولاد در تهران به دنبالش می‌گردد.

شاگردان علی دایی در تیم نفت هم باوجود این که در رده هشتم جدول جای دارند، اما هنوز روی کاغذ شانس کسب سهمیه آسیایی دارند. البته از طریق لیگ چرا که این تیم یک فرصت طلایی برای کسب سهمیه آسیایی به واسطه حضور در فینال جام حذفی در دست دارد. شاید این دیدار از آن کیفیت بالایی که انتظار می‌رود برخوردار نباشد و برای دو تیم همان گرفتن یک امتیاز در اولویت باشد.

* سپاهان - گسترش؛ اما و اگرهای زیاد برای اصفهانی ها

اگر سپاهان با کرانچار گسترش را در تبریز شکست دهد، اگر پیکان در خانه خود بتواند همشهری سپاهان، ذوب آهن را متوقف کرده و از این تیم امتیاز بگیرد و سپاهان جایگاه ذوب آهن در رده چهارم را گرفته و تا پایان فصل این رده را برای خود حفظ کند، اگر تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شود، آنگاه سپاهان بعد از یک غیبت نه چندان طولانی در آسیا، بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. احتمالی که تا چند هفته پیش در مخیله هواداران سپاهان هم نمی‌گنجید، اما حالا برای آنها تبدیل به یک رویای دست یافتنی شده است. 

همه این ها باعث می‌شود تا این بازی برای طلایی پوشان دیار نصف جهان حساس تر از آنچیزی باشد که به نظر می‌رسد. بهرحال دست به دست دادن یکسری اتفاقات می‌تواند این تیم را بار دیگر آسیایی کند. تجربه و سابقه نشان داده که سپاهانی‌ها تا آخرین لحظه تلاش خود را می‌کنند و به انتظار اتفاقات سخت و نشدنی می‌نشینند و بعضا هم این اتفاقات به ظاهر نشدنی به سود آنها رقم خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.