۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 519723

وزارت کشور بنگلادش از اعدام رهبر گروه جهادِ اسلامی این کشور با چوبه دار خبر داد.

رهبر گروه جهادِ اسلامی بنگلادش اعدام شد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روسیاالیوم، دولت بنگلادش، رهبر گروه جهاد اسلامی این کشور را به جرم تیراندازی به سفیر بریتانیا در ۱۳۳ سال قبل، به دار مجازات آویخت.

اسد الزمان خان وزیر کشور بنگلادش به خبرنگاران گفت: مفتی عبدالحنان رهبر جهاد اسلامی و شریف شیدول همدست او، در زندان کشیمبور در نزدیکی داکا پایتخت بنگلادش اعدام شدند و سومین متهم این پرونده به نام دلوار حسین ریبون نیز در منطقه سلهیت در شمال شرق بنگلادش اعدام شد.

دادگاه عالی بنگلادش در دسامبر سال گذشته میلادی، حکم اعدام عبدالحنان و همدستش را به جرم تیراندازی به سفیر انگلستان در سال ۲۰۰۴ میلادی، تایید کرده بود.

عبدالحنان و همدستانش ۱۲ سال قبل به تیراندازی به انور چودری سفیر بنگلادشی الاصلِ انگلیس که در حال بازدید از یک مزار در شهر سیلهیت بود، متهم شدند. در این حادثه، دستکم ۳ تن از نیروهای پلیس بنگلادش کشته و ۷۹ نفر نیز زخمی شدند، اما چودری جان سالم به در برد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز یک دادگاه بنگلادشی عبدالحنان و ۸ تن دیگر را در پرونده تیراندازی در عید سال نو بنگالی در پارک رامنا در مرکز دکا پایتخت این کشور به اعدام محکوم کرد. این دادگاه ۶ تن دیگر را نیز در همین پرونده به حبس ابد محکوم کرد.

در جریان این تیراندازی که در سال ۲۰۰۱ میلادی به وقوع پیوست، ۱۰ تن کشته و ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.