امام جمعه ایلام اظهار داشت: بیکاری سه میلیون جوان تحصلیکرده و بیش از شش میلیون جوان بیکار در کشور و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در کشور، خود نشان‌دهنده بی‌اثر بودن برجام و بیمار بودن اقتصاد کشور است.

بیکاری ۶ میلیون جوان نشانه بی تاثیر بودن برجام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که اقتصاد مقاومتی تنها باصرفه جویی در مصرف و دوری از تجمل‌گرایی، افزایش صادرات کالاهای تولیدی و استفاده از کالاهای ایرانی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عامل در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، روحیه انقلابی و کارآمدی یک مدیر، میزان تعهد و وفاداری به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

امام جمعه ایلام با اشاره به وعده های داده شده به مردم در انتخابات افزود: متأسفانه نامزدها اصولاً دائماً وعده می‌دهند و پس از پایان دوره چهار ساله می‌گویند که چهار سال برای اصلاح امور کفایت نمی‌کند و وعده تحقق شعارهای انتخاباتی را به دوره بعد موکول می‌کنند.

آیت الله لطفی نام‌گذاری سال جاری را به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای بسترسازی و حرکت در مسیر سازوکار شفافیت و رونق بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: رونق بازار سرمایه، اعتماد عمومی و درنهایت تحقق رونق و شکوفایی اقتصادی را سرعت خواهد بخشید.

وی عنوان کرد: نرخ بالای بانکی در جذب سرمایه برای احداث بنگاه‌های تولیدی اثر منفی دارد، چراکه نمی‌توان با نرخ بالای بهره‌های بانکی، شاهد افزایش سودآوری بنگاه‌های تولیدی بود، این در حالی است که اساسی‌ترین عامل در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش سود بانکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی دارای جایگاه ارزشمند و مردمی‌ترین ارتش‌های کشورهای جهان است، گفت: ارتش در کنار سپاه پاسداران پیکره اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد و وظیفه اصلی ارتش مانند همه نیروهای مسلح جهان، حفظ تمامیت ارضی و دفاع از کشور در برابر تهاجمات نظامی بیگانگان است.

آیت‌الله لطفی، اسلامی بودن، ولایی بودن و مردمی بودن را از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: در تمام شئون ارتش اصول اسلامی حاکم است و زیر نظر رهبر ولی‌فقیه می‌باشد، بر طبق فرمان او عمل می‌کند و همواره در کنار مردم و در جهت مصالح مردم فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.