قم - آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با حضور صدها متقاضی ورود به حوزه در قم و ۴۸ حوزه امتحانی دیگر در سراسر کشور برگزار شد.

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مرکز خبر حوزه، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ صبح جمعه از ساعت ۹ به طور همزمان در مراکز مختلف در سطح کشور و استان قم برگزار شد.

این آزمون در قم با حضور صدها نفر از داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه در مقاطع مختلف تحصیلی در مسجد امام حسن عسکری(ع) ویژه داوطلبان سیکل و همچنین مدرسه فیضیه ویژه داوطلبان سطوح بالاتر برگزار شد.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) ۱۰۲۴ نفر از متقضیان ورود به حوزه‌های علمیه از داوطلبان سیکل که دانش آموزان نوجوان کشور را شامل می‌شد حضور داشتند که پس از سخنرانی قائم مقام حوزه‌های علمیه آزمون خود را برگزار کردند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در جمع داوطلبان ورود به حوزه تأکید کرد: امروز بهترین شرایط برای حضور و فعالیت حوزویان در عرصه هدایت‌گری در سراسر جهان فراهم است.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری با اشاره به ویژگی ممتاز حوزه‌های علمیه نسبت به مراکز آموزشی دیگر بر لزوم برخورداری از نشاط معنوی و درونی و انگیزه تلاش در راه هدایت انسان‌ها و قدم گذاردن در راه انبیا و اولیای الهی تأکید کرد.

وی گفت: افرادی که در حوزه حضور می‌یابند افق روی خود را مسئولانه ترسیم کرده‌اند و به دنبال ارتقا و گسترش دین خدا بر روی زمین هستند و آنچه آنها را خرسند می‌کند، جلب رضایت الهی و هدایت بندگان خداست؛ وظیفه حوزویان در برابر خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و دین الهی کاملا روشن است.

خاطرنشان می‌شود: نتایج این آزمون روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اعلام خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.