اردبیل- امام جمعه اردبیل با انتقاد از قانون نامزدی ریاست جمهوری گفت: بالابودن آمار نامزدها از هر قشر نشان بالا بودن دموکراسی نیست بلکه سبب استهزاء کشور و ملت ما در دنیاست و قوه مقننه در این زمینه موجب شکسته شدن هیمنه ملت ما در دنیا شده است و اگر ملت در محکمه‌ای بر علیه مجلس شکایت کند، قطعا مجلس محکوم است.

ثبت نام هر نوع داوطلب با هر سن و شخصیت نشانه دموکراسی نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت:به راحتی می‌توان از اعتبار اوصافی مثل مدیر، مدبر و رجل سیاسی بودن، شرایطی استخراج کرد که فاقدین شرایط لازم، نتوانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه بدون مجوز شورای امنیت آن را اهانت به تمام دولتهای عضو در سازمان ملل دانست و گفت: در چنین وضعیتی، احتمال بروز هرگونه فاجعه در دنیا وجود دارد، آنها در حمله به عراق نیز از شورای امنیت اجازه نگرفتند و اجازه گرفتن از سازمان ملل را به بازی موش و گربه تشبیه کردند و گفتند «آمریکا حوصله بازی موش و گربه را ندارد»

امام جمعه اردبیل با اشاره به تناقض‌گویی های ترامپ تصریح کرد: وی قبلا گفته بود سوریه مشکل ما نیست و حالا با جدیت وارد جنگ سوریه شده است، وی قبلا گفته بود داعش شیطانی‌ترین گروه روی زمین است و حالا با نیت دفاع از داعش به سوریه حمله کرده است.

وی با اشاره به عدد موشک شلیک شده افزود: رادارهای روسی خیلی کمتر از آن را نشان می‌دهند و این نشان روحیه تجاری ترامپ است چون آمریکا هزینه دخالت نظامی در سوریه را از عربستان می‌گیرد، آمریکا در ازاء عددی که اعلام کرده ۱۰۰ میلیون دلار از سعودیها گرفته ولی کمتر از آن را شلیک کرده تا تصرف مجانی در دلارهای سعودی داشته باشد و این ذلت بزرگ هم برای دولت آل سعود، هم برای ملت عربستان و هم برای مفتی‌های درباری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تمدید تحریم های ایران توسط اتحادیه اروپا که چند روز بعد از وضع تحریمهای جدید توسط آمریکا صورت گرفت، گفت: اروپاییها با آمریکاییها در نقطه تحریم ایران و نقض برجام، مشترک و متحد هستند؛ آنها به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند و در حالی که تعهد دو طرفه است بنابراین آنچه منعقد شده از اسم تعهد خارج شده و به باجگیری تبدیل گردیده است.

آیت‌الله عاملی افزود: آمریکا برای ایجاد رعب در شرکت هایی که می‌خواهند به زیرساخت های اقتصادی ایران کمک کنند، آنها را با مبالغ بسیار سنگین به اتهام نقض تحریم جریمه می‌کند و در حال حاضر یک رعب وحشتناک در دنیا در مراکز سرمایه‌گذاری نسبت به ایران حاکم شده و نفع اقتصادی برجام نسبت به ایران را به حداقل رسانده است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: صریح برجام این است که آمریکا به بهانه‌های غیرهسته‌ای نمی‌تواند تحریمهای جدید علیه ایران وضع کند و لذا از جهت حقوقی آمریکا ناقض قطعی بوده و قطعا محکوم است.

وی بدترین اقدام آمریکا در نقض برجام را تحریم و جریمه بانکهای بین‌المللی دانست و بیان کرد: این بدترین تأثیر را در رشد و گشایش اقتصادی ایران، گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.