قزوین-. مراسم هفتمین روز درگذشت عالم ربانی و مجاهد فقید آیت الله هادی باریک بین توسط بیت آن مرحوم روز جمعه ۲۵ فروردین ماه با حضور مسئولان کشوری، لشکری، استانی و شهرستانی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار گردید.

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله باریک بین در قزوین برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مرحوم آیت‌الله هادی باریک‌بین در ۱۹ فروردین ماه سال جاری به علت بیماری ریوی در یکی از بیمارستان‌های استان قزوین دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم هفتمین روز درگذشت این عالم ربانی و مجاهد فقید توسط بیت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین روز جمعه ۲۵ فروردین ماه از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۱۹ برگزار گردید.

در این مراسم آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین بااشاره به ویژگی های اخلاقی مومنان و اهل تقوا اظهارداشت: انسان های با خدا اهل پایداری و ایمان هستند و در برابر مشکلات ایستادگی و مقاومت دارند.

وی بیان کرد: مومنان فقط از خدا واهمه دارند و مسیر زندگیشان در راه پروردگار است و در این راه از هیچ ناملایماتی گله مند نیستند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: آیت الله باریک بین عالمی وارسته و اهل تقوا بودکه بیش از نیم قرن از عمر بابرکت خود را در راه خدا سپری کرد و با عزت و افتخار به سوی معبود شتافت.

وی اضافه کرد: آیت الله باریک بین از زمانی که خود را شناخت در خدمت اسلام بود و با شاگردی بزرگانی چون آیت الله بروجردی و امام راحل در نجف و قم تحصیل کرد و در خدمت اسلام قرار داشت.

عابدینی اظهارداشت: آیت الله باریک بین واقعا به مال و مقام های دنیا بی اعتنا بود و آن را بخوبی ثابت کرد و خدمت به محرومان و نیازمندان از دغدغه های ایشان بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: در دوران خفقان ستم شاهی آقای باریک بین امام راحل را مراد خود می دانستند و پس از ایشان مقام معظم رهبری را مورد تبعیت قرار دادند و همواره ولایت مداری صدیق بودند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ایشان اولین کسی بود که فتنه بودن باندهای فساد، نفوذی و تشنه قدرت و ثروت را افشا کرد و در روشنگری نقش مهمی داشت.

وی بیان کرد: آیت الله باریک بین و آیت الله شالی از احیا گران حوزه علمیه قزوین بودند و در شرایط خفقان توانستند حوزه های علمیه را نجات دهند و زمینه گسترش و نشر اندیشه های امام و حکومت اسلامی را مهیا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.