۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 519894

پس از آنکه آمریکا یک بمب ۲۱۶۰۰ پوندی موسوم به «مادر همه بمبها» را برای بمباران تونل داعش در افغانستان پرتاب کرد، رسانه ها خبر دادندروسیه یک بمب غیرهسته ای به مراتب بزرگتر را در اختیار دارد .

روسیه «پدر همه بمبها» را در اختیار دارد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از هندوستان تایمز، پس از آنکه آمریکا یک بمب متعارف ۲۱۶۰۰ پوندی موسوم به «مادر همه بمبها» را برای بمباران تونل داعش در افغانستان پرتاب کرد، رسانه ها خبردادند روسیه یک بمب غیرهسته ای به مراتب بزرگتر را در اختیار دارد.

بمب روسیه که «پدر همه بمبها» نامیده می شود، چهار برابر بزرگتر از بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکاست. این بمب گرمافشاری یا ترموباریک دارای توان تخریبی با شعاع حدود یک هزار فوت و بازده انفجاری حدود ۴۴ تُن تی. اِن. تی است.

گفتنی است که تسلیحات گرما فشاری با بمبهای متعارف متفاوت هستند و در آنها با ترکیب اکسیژن هوا، شعاع انفجار تا حد زیادی افزایش می یابد.

شایان ذکر است بزرگترین بمب غیرهسته ای روسیه (پدر همه بمبها) که در سال ۲۰۰۷ میلادی توسعه یافت، در هوا منفجر می شود و مخلوط هوا- سوخت آن مشتعل می شود. این بمب هدفهای خود را تبخیر می کند و باعث فروپاشی ساختمانها، تولید انفجار و پس لرزه هایی می شود که به اندازه یک انفجار هسته ای کوچک قدرتمند است؛ اما در عین حال فاقد تشعشعات رادیواکتیو است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.