فرمانده هوانیروز ارتش گفت: وقتی داعش تا نزدیکی خانقین آمده و قصد ورود به کشور را داشت، هوانیروز در کنار سایر نیروها وارد عمل شد و با آتش سنگین به خوبی از مرزها دفاع کرد.

هوانیروز مقابل ورود داعش ایستاد/ با قدرت از مرزها دفاع می‌کنیم

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست خبری امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در  ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد.

امیر قربانی با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: هوانیروز یکی از کارآمدترین نیروهای ارتش است که نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشته و امروز به عنوان یک نیروی واکنش سریع عمل می‌کند.

وی افزود: اگر نگاه کنیم می بینیم شهدای ما مانند شهید کشوری در جوانی به شهادت رسیدند زیرا آنها در دامان امام پرورش یافته و با تمام توان در خدمت امام و مردم بودند.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه به بیان برخی از رشادت های هوانیروز ارتش در دفاع مقدس پرداخت و گفت: هوانیروز یک نیروی تجهیزات محور است که اگر نیروی ماهر برای تعمیر و نگهداری نداشته باشید نیروها زمین گیر می شوند، اما جوانان ما بعد از بیرون رفتن خارجی ها توانستند به خوبی این نیرو را پویا و فعال نگه دارند و در عملیات های خود مانند عملیات مرصاد به پیروز رسیدند.

قربانی ادامه داد: در دفاع مقدس هوانیروز ارتش بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز داشت و ۲۶۰ شهید تقدیم انقلاب و دفاع از کشور کرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز اقتدار ی در جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت خون شهداست که امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند.

قربانی در ادامه در خصوص فعالیت های این نیرو گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیداری که با حضرت آقا داشتند برخی از برنامه های این نیرو ارائه را کردند، حضرت آقا نیز تاکید داشتند که هوانیروز باید قطعه سازی را در دستور کار قرار دهد ما نیز بعد از این فرمان تمام توان خود را برای تحقق این فرمان بکار گرفته ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: هوانیروز به عنوان یک نیروی واکنش سریع در بالاترین سطح در خاورمیانه قرار دارد و به دنبال آن هستیم که با استفاده از صنایع داخلی این قابلیت ها را گسترش دهیم، در بحث تجهیزات به دنبال تجهیز بالگردها به دوربین‌های دید در شب و انجام عملیات در شب در روز های آینده هستیم و اورهال کردن بالگرد هم در دستور کار است.

وی در باره اقدامات دیگر این نیرو گفت: با قراردادی که با اورژانس داشتیم، ۳ هزار ساعت پرواز انجام شد که اقدام بسیار خوبی برای کمک رسانی به مردم است که در این ماموریت ها تولد یک سه قلو را در بالگرد داشتیم که به نوبه خود کم نظیر است، البته در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله هم اقدامات بسیار خوبی داشتیم.

امیر قربانی با اشاره به ناامنی کشورهای پیرامون ایران اظهار داشت: وقتی داعش تا نزدیکی خانقین آمده و قصد ورود به کشور را داشت، هوانیروز در کنار سایر نیروها وارد عمل شد و با آتش سنگین به خوبی از مرزها دفاع کرد.

وی افزود: در موضوع گروهک ها که قصد ورود به کشور را دارند، به بهترین شکل مقابله کرده و می کنیم و به مردم اطمینان می دهیم تا آخرین قطره خون، پای ولایت در دفاع از اسلام و کشور هستیم.

فرمانده هوانیروز در پاسخ به سوالی در خصوص خودکفایی هوانیروز گفت: الحمدلله هوانیروز به سطح بالایی در قطعه سازی و اورهال بالگردهای رسیده و در سال ۹۶ و سالهای آینده خبرهای بسیار خوشی خواهید شنید؛ در این راستا در سال گذشته ۱۰ فروند بالگرد اورهال شدند و در سال جدید تا ۸ فروند هم خواهیم داشت،

قربانی در خصوص بالگرد صبا و اینکه چه زمانی به هوانیروز اضافه می شود نیز اظهار داشت: ساخت بالگرد صبا کار بسیار بزرگی است و به زودی از آن استفاده می شود.

وی همچنین افزود: در خصوص شرکت بالگردهای هوانیروز در رژه ۲۹ فروردین گفت: از بالگردهای مختلفی با خلبان های جوان در رژه  استفاده می شود

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان تاکید کرد: بالگردهای ارتش در کنار دیگر نیروها در مرزها حضور دارند و با قدرت از مرزها دفاع می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.