ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: روند تکمیل و پیشرفت فیزیکی تونل قلاجه چندان رضایت بخش نیست و عملیات آن به کندی در حال اجراء است.

روند تکمیل تونل قلاجه رضایتبخش نیست

شاپور پولادی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین  با بیان اینکه تونل قلاجه یک پروژه ملی است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی بصورت متمرکز و رأساً با پیمانکار مربوطه، قرارداد منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بارها از روند کند این پروژه و پیمانکار آن گلایه ها داشته و مراتب را به وزارت راه و شهرسازی منعکس نموده ایم، افزود: عملیات اجرایی این تونل از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان در حال اجراء است.

 معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال به پیمانکار این پروژه پرداخت شده است و بر مبنای قرارداد منعقده، پیمانکار تنها ۱۰ میلیارد ریال طلب دارد، بیان داشت: پرونده این تعلل و تأخیر حقوقی شده  و هم اکنون از طریق مراجع قانونی در جریان است.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه بر اساس فرضیات و برآوردهای خود، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت و بودجه مازاد بر قرارداد؛ برآورد کرده است و مطالبه می کند، یادآور شد: اگر پیمانکار بر روند کار در این پروژه سرعت ببخشد، نهایتاً ظرف دو ماه آینده این تونل افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بدترین حالت ممکن نیز این پروژه نهایتاً تا پایان شهریور ماه سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: روند تکمیل و پیشرفت فیزیکی تونل« قلاجه » چندان رضایت بخش نیست و عملیات آن به کندی در حال اجراء است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه افتتاح این تونل نقش بسزایی در رفع نقاط حادثه خیز و توسعه استان خواهد داشت، تأکید کرد: امیدواریم که عملیات تکمیل این پروژه مهم شتاب گیرد و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه ملی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.