کرج – اداره کل هواشناسی استان البرز با توجه به بارش‌های شدید طی دو روز آینده به احتمال وقوع آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و وقوع صاعقه و تندباد شدید هشدار داد.

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در البرز وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، منصور رحمانیان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی در خصوص وضعیت بارش‌ها، اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه با تداوم جریان‌های گرم و مرطوب که سبب بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت می‌شود شاهد بارش تگرگ نیز هستیم.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز تأکید کرد: این شرایط  موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها می‌شود.

وی مهم‌ترین مخاطره این‌گونه سامانه‌های همرفتی را بارش‌های شدید موقتی و وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت اعلام کرد و گفت: این شرایط می‌تواند منجر به سیلاب و شکستن درختان شود.

رحمانیان به دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بااطلاع رسانی به شهروندان از آن‌ها بخواهند از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب جلوگیری کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز از شهروندان و مسافران عبوری از محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محور کوهستانی چالوس خواست از تردد غیرضروری در روددره‌های مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی همچنین به بازبینی و تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.