مشهد- لودرهای بنیاد مسکن در طول روز خانه‌های تخریب شده در زلزله اخیر خراسان رضوی را آوار برداری می‌کنند تا زمین برای ساخت خانه‌های جدید آماده شود، اما زندگی در این روستاها در چادرهای سفید رنگ هلال احمر ادامه دارد، زندگی با مشقت‌های فراوان، با وجود کمک‌های ارگان‌های امدادی و نهادهای اجتماعی باز هم کمبودهایی در منطقه وجود دارد.

توزیع کمک‌های مردمی به زلزله زدگان خراسان رضوی

سینا حسینی: زلزله زدگان بخش رضویه همچنان با استرس هراس از زمین لرزه شب را به صبح می‌رسانند. با وجود گذشت چندین روز از نخستین روز زلزله بزرگ این منطقه، همچنان مردم این منطقه شاهد پس لرزه‌های شدید در روستاهای آسیب دیده هستند، روستاهای کلاته کربلایی قدم، سنگ سفید، درخت بید، کلاته حاج علی، صالح خانی، برج موری و بابانظر و بوته گز هر چند دقیقه یک بار پس لرزه‌ای چند ریشتری را احساس می‌کنند.

گروه‌های مردمی و کمپین‌های حمایتی زیادی برای امداد رسانی به مردم این منطقه تشکیل شده است که در این میان کمپین روزنامه قدس با عنوان«هموطن_زلزله_زده_من_تنها_ نیست» با نیت به کمک رسانی به مردم آسیب دیده بخش رضوی به صورت روزانه کمک‌های بخش‌های مختلف نهادها و مؤسسات غیر دولتی را به دست مردم این منطقه می‌رساند.

پس از همراهی باشگاه پرسپولیس مشهد، هیئت فوتبال خراسان رضوی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و باشگاه سیاه جامگان، نوبت به گروه جهادی عاطفه‌ها رسید تا با همراهی در این کمپین به یاری مردم حادثه دیده منطقه رسیدند، لباس گرم، اقلام اولیه ضروری از جمله کمک‌هایی بود که این گروه مردمی برای زلزله زدگان منطقه فراهم آوردند که با همکاری روزنامه قدس این کمک‌ها در چهار روستای سنگ سفید، کلاته کربلایی قدم، کلاته حاجعلی و صالح خانی توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.