بردسکن- دادستان بردسکن خبرنگاران را از نشر هر گونه مطالب سلیقه ای در باب انتخابات برحذر داشت.

خبرنگاران واقعیت ها را منعکس کنند/تبلیغات قبل از موعد مقرر ممنوع

به گزارش قدس آنلاین امروز شنبه ،احمد فرزانه  در جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی  که با حضور رئیس دادگستری،  معاون فرماندار بردسکن و جمعی از مسئولان و  اصحاب رسانه و مدیران گروههای  مجازی  برگزار شد گفت:  خبرنگاران باید مطالبی را منعکس کنند که روحیه امیدواری را در مردم تزریق کنند  نه اینکه  با  نشر برخی  مطالب  و بدون توجه به قانون مطبوعات  در شهرستان دو دستگی  و تفرقه ایجاد کنند.

 وی برحضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای تاکید کرد و از خبرنگاران  خواست واقعیت ها را منعکس  و روحیه امیدواری را در مردم تزریق کنند.

وی اظهارداشت: هر گونه تبلیغات  قبل از تایید صلاحیت ها و موعد مقرر تبلیغات کاندیداها در فضاهای مجازی و نشریات ممنوع است در غیر این صورت با متخلین برخورد قانونی خواهد شد. 

فرزانه عنوان کرد: قانون باید  سرلوحه کار ما قرار بگیرد  و از نشر هر گونه مطالب سلیقه ای پرهیز شود. 

وی صداقت ، امانت داری و دقت در انعکاس اخبار را از مهمترین ویژگی های خبرنگاران برشمرد و گفت:  با انتقادهای سازنده موافق هستم منوط به اینکه انتقادها اهداف سیاسی و جناحی خاصی را به دنبال نداشته باشد.

 دادستان بردسکن  با بیان اینکه میزان رای مردم است گفت:  هدف ما در مرحله اول مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای است و باید فضایی را طوری تدبیر کنیم که انتخابات در فضایی آرام و بدون تنش همراه با مر قانون برگزار شود.

وی گفت: تبلیغات زود هنگام خلاف قانون است  و دراین رابطه شعبه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و تمامی حرکات کاندیداها  زیر ذره بین قرار خواهد گرفت.

رئیس دادگستری بردسکن هم در این جلسه  گفت: همه باید در راستای منشور اخلاقی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است  حرکت کنیم و به  ارزش های اسلامی  توجه کنیم. 

حمید رضا عبدالله زاده  افزود:  دشمنان در مقاطع حساس تلاش می کنند که از فضای موجود بهره برداری سیاسی و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.  وی اظهارداشت: خبرنگاران در داغ کردن فضای انتخابات می توانند نقش مهمی را ایفا کنند اما باید با توجه به اهمیت انتخابات به صورت نرم وارد و طبق قانون انتخابات حرکت کنند.

وی گفت:  هدف ما  در مرحله اول  این است که بتوانیم  بستر مناسبی را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنیم که به حمدالله این مهم در بردسکن مهیا و مردم در همه صحنه ها حضور گسترده ای را از خود به نمایش گذاشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.