تربت جام ـ رئیس هیات تیراندازی تربت جام گفت: با توجه به این که این رشته ورزشی پر هزینه است لذا عده کمی توان شرکت در این رشته را دارند و متاسفانه از سوی هیچ یک از ادارات و نهادها نیز حمایتی صورت نمی گیرد.

رشته تیراندازی در تربت جام به سیبل مشکلات مبدل شده است

سعید اختر روزگار در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار داشت: رشته تیراندازی دارای دو رشته اهداف ثابت (بادی) تفنگ و تپانچه و اهداف پروازی (تراپ، دوبل و اسکیت) است که برگزاری رشته های دوبل و اسکیت به علت نبود امکانات و دستگاه مختلف مقدور نیست.

وی ادامه داد: با این وجود در رشته تراپ با رایزنی های متعدد با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان با جذب ورزشکاران توانستیم علاقه مندان به این رشته ورزشی را شناسایی ودر ابتدای شروع کار نخستین دور از مسابقات را در پادگان شهید شریفی سپاه تربت جام برگزار کنیم.

وی بیان کرد: ما هر روز شاهد شکار بی رویه احشام و پرندگان توسط سلاح های شکاری مجاز و غیرمجاز هستیم و لذا با توجه به بعد جغرافیایی این منطقه و با توجه به وجود سلاح های شکاری که در اختیار مردم قراردارد می توان با حمایت ازاین رشته ورزشی این گونه افراد را شناسایی و مهارت تیراندازی آنان را افزایش داد و از شکارهای غیرمجاز شبانه جلوگیری کرد.

رئیس هیات تیراندازی تربت جام همچنین خاطر نشان کرد : توجه به این که رشته تیراندازی یک رشته پر هزینه ای می باشد و با ید عنوان کرد با توجه به وضعیت معیشتی مردم شهرستان کمتر کسی توان تمرین و شرکت در مسابقات اهداف پروازی را دارد که امید داریم با کمک و مساعدت مسئولین و خیرین محترم شهرستان و حمایت از این رشته ورزشی که دراسلام هم به آن تاکید گردیده است بتوانیم علاقمندان زیادی را جذب کنیم.

 وی سپس به مشکلات رشته تفنگ و تپانچه پرداخت و گفت: به دلیل این که در شهرستان سالن تیراندازی ثابت وجود ندارد از همین جهت هیات استان هیچگونه امکاناتی شامل دستگاه سیبل کش و تفنگ و تپانچه هم به شهرستان اختصاص نمی دهد و با کمک تیراندازان یگان های نظامی و انتظامی شهرستان ما یک تیم ده نفره ای جهت حضور در مسابقات استانی تشکیل که متاسفانه به دلیل نبود امکانات خاص این رشته ورزشی در شهرستان با دلسردی این عزیزان مواجه شدیم.

 سعید اخترروزگار در رابطه با مکان تمرین و مسابقات هم گفت: از طریق همکاری اداره ورزش و جوانان تربت جام با ادارات منابع طبیعی و محیط زیست قول ۶ هکتار زمین جهت فعالیت این رشته ورزشی در شهرستان داده شده که امیدواریم هر چه زودتر این حرکت عملی گردد تا در هنگام برگزاری مسابقات و تمرینات با دغدغه نبود مکان مواجه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.