۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: 520236

وزیر امور خارجه با حضورش در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، نوشت: رشد ۱۳۰۰ درصدی جذب سرمایه خارجی در بازار سرمایه یکی از نتایج برجام است.

تشریح برخی دستاوردهای برجام از زبان ظریف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی برای مرور دستاوردهای برجام در حوزه مهم بازار مالی بود.

رشد ۱۳۰۰ درصدی جذب سرمایه خارجی در بازار سرمایه یکی از نتایج برجام است که در کنار دو و نیم برابر شدن صادرات نفت و رفع موانع از صنعت بیمه و حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی کشور دستاوردهای ارزشمندی برای رفع موانع تولید و اشتغال و حرکت در مسیر پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم به شمار می‌آیند.

نتیجه مهم‌تر برجام، حرکت به سمت نظم مالی و شفافیت در اقتصاد ایران است که از بزرگترین قربانیان تحریم در دوره قبل بود و هنوز دولت و ملت درگیر آثار آن هستند. گم شدن دکل نفتی و بر باد رفتن میلیاردها دلار از منابع کشور توسط دلالان فرصت‌طلب نمونه دردناکی از آن بی‌نظمی و عدم شفافیت است.

نباید اجازه دهیم کسانی که دیروز این نابسامانی‌ها را در اقتصاد کشور ایجاد کردند، امروز با خرده‌گیری‌های بی‌اساس دستاوردهای برجام را که نتیجه مقاومت و هوشیاری ملت بزرگ ایران است، کمرنگ جلوه دهند و امید مردم، اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و آرامش بازار که لازمه تولید و اشتغال است را خدشه‌دار کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.