ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: هم اکنون در مسیر ایلام- مهران به طول بیش از ۷۰ کیلومتر، کارگاه های مختلف راه سازی به صورت چشمگیری فعالیت دارند و این مسیر مهم ارتباطی و دروازه عتبات عالیات به کارگاه راه سازی تبدیل شده است.

چهار بانده شدن مسیر ایلام-مهران تحولی در توسعه همه جانبه استان است

سید کمال الدین میرجعفریان رور یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه از خروجی شهر ایلام(میدان قرآن) به طرف مهران؛ تلاش های بی وقفه برای چهار بانده کردن مسیر ایلام مهران آغاز و کارگاه های مختلف راه سازی فعال شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه عملیات تسطیح، تعریض، آسفالت و چهارخطه شدن مسیر ایلام-مهدی آباد به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راه مواصلاتی ایلام-مهران یکی از پر تردد ترین مسیرهای استان ایلام است، افزود: این مسیر در ایام اربعین حسینی به یکی از پرترافیک ترین راه های کشور تبدیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه پیمانکار قطعه ۱۲ کیلومتری مهدی آباد-سه راهی ماربره نیز قبل از سال جدید، مشخص و مشغول به کار شده است، بیان داشت: از سه راهی ماربره تا سه راهی صالح آباد نیز به طول ۲۰ کیلومتر، پیمانکار مربوطه هم اکنون مشغول فعالیت است.

سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه هم عملیات چهار بانده کردن مسیر سه راهی صالح آباد تا سد آل اسحاق را به طول ۴۰ کیلومتر عهده دار شده و بی وقفه در تلاش است، یادآور شد: در این مسیر ۴۰ کیلومتری، دو پیمانکار بومی نیز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مسیر ۱۲ کیلومتری سد آل اسحاق تا شهر مرزی مهران، چهارخطه شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: در صورت تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات مربوطه، تلاش خواهد شد که تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ درصد مسیر ایلام-مهران، چهار بانده شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه قراردادهای منعقده با پیمانکاران این مسیر ۱۸ ماهه است، تصریح کرد: در این مسیر و برای چهاربانده کردن این راه مواصلاتی، یک دهنه تونل و چندین پل بزرگ و کوچک احداث خواهد شد.

سید کمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه برای اجرای عملیات راه سازی و چهار خطه کردن این مسیر مهم، با پیمانکاران بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است، تأکید کرد: هم اکنون در مسیر ایلام- مهران به طول بیش از ۷۰ کیلومتر، کارگاه های مختلف راه سازی به صورت چشمگیری فعالیت دارند و این مسیر مهم ارتباطی و دروازه عتبات عالیات به کارگاه راه سازی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با چهار بانده شدن مسیر ایلام-مهران، تحول عظیمی در تردد و توسعه همه جانبه استان ایجاد خواهد شد، گفت: امیدواریم که با تخصیص به موقع اعتبارات؛ نهایتاً تا نیمه اول سال ۹۸ شاهد چهار خطه شدن تمام مسیر ایلام-مهران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.