ایلام- استاندار ایلام گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا روحانیون در روستاها و مناطق محروم این استان حضوری فعال تر داشته باشند.

مناطق محروم به حضور فعال روحانیون نیاز دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا مروارید یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مساجد زیادی در سال های اخیر با مشارکت بنیاد برکت در مناطق دور افتاده و روستایی این استان احداث شده که فاقد روحانی و امام جماعت هستند، اظهار داشت: خانه های عالم نیز در روستاها و مناطق محروم این استان احداث شده ولی شمار روحانیون برای استقرار در این استان کم و محدود است.  

وی به آسیب های اجتماعی در این استان اشاره کرد و افزود: استان ایلام به دلیل همسایه بودن با سه استان کرمانشاه، خوزستان و لرستان که جزء استان های نخست کشور از نظر اعتیاد هستند، نیازمند اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و حضور پررنگ روحانیون برای مقابله با این معضل است.

استاندار ایلام با بیان اینکه مناطق محروم استان ایلام به حضور پررنگ تر روحانیون نیاز دارد، یادآور شد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا روحانیون در روستاها و مناطق محروم این استان حضوری فعال تر داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این دیدار گفت: شورای هیأت های مذهبی استان ها باید آسیب های اجتماعی را رصد کرده و با برنامه ریزی مناسب با این آسیب های مقابله کنند.

 حجت الاسلام سید مهدی خاموشی به آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای مقابله با این آسیب ها می توان از ظرفیت هیأت های مذهبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی، استان ایلام به عنوان پایلوت انتخاب شده است، افزود: با مشارکت مساجد، ائمه جماعات و هیات های مذهبی، در مناطق آسیب زا و حاشیه شهرها اقدام های لازم برای پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و ... صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: در صورت تأمین اعتبار و حمایت مالی، این طرح با مشارکت هیأت های مذهبی به صورت سراسری در تمامی استان های کشور اجراء خواهد شد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی به فعالیت ۹۰ هزار هیأت مذهبی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت مردمی موجود در این هیأت ها می تواند ۵۰ درصد از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.