اصفهان-در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ،۲۰ اولویت اقتصادی در سال ۹۶ برای طرح در شورا به تصویب اعضا رسید.

۲۰ اولویت  اقتصادی استان اصفهان در سال ۹۶ مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی فقط دولت نیست، افزود: همه آحاد جامعه و بخش‌ها در برابر اقتصاد مقاومتی تکلیف دارند و بایستی از تمام ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن این اقتصاد استفاده شود.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای برنامه پنج‌ساله و سند آمایش سرزمین است، افزود: ۱۰۹ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۹ میلیارد یورو آماده ارایه به سرمایه‌گذاران است و تاکنون یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری  خارجی جذب استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته ۱۲۰ هیات تجاری در استان پذیرش‌شده است، افزود: نتایج مذاکره با این هیاتها در قالب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش صادرات استان باید نمود پیدا کند.

مصطفی رنا سی نایب رییس اتاق بازرگان اصفهان در این جلسه خواستار پرداختن ریشه ایی به پدیده قاچاق شد و گفت:به گفته مسئولین سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که بر اساس آن  ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده آن برابر ۸/۱ میلیارد دلار از درآمدهای  دولت  کاسته می‌شود و برخورد دولت با این پدیده می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی در واحدهای تولیدی زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی را فراهم سازد.

وی تک‌نرخی شدن ارز، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ، ایجاد سازمان نظارتی در عملکرد کارکنان دولت نسبت به فعالان اقتصادی را از موضوعات قابل‌طرح در  شورا مطرح کرد.

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:رویکرد مجلس دهم نظارت برای اجرای قوانین است به‌ویژه قوانینی که از تولید حمایت می‌کند و همچنین اصلاح قوانین مزاحم تولید مورد تاکید این مجلس است.

حمیدرضا فولادگر از فعالان اقتصادی خواست که قوانین مزاحم تولید را به کمیسیون ویژه تولید ملی اعلام کنند و افزود:رویکرد مجلس  شناسایی قوانین مزاحم تولید و اصلاح ان است و تشکل‌های اقتصادی بویه اتاق بازرگانی می‌تواند با شناسایی آن نقش مهمی در اصلاح قوانین مزاحم تولید و اشتغال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.