اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۶۱ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان در سال گذشته کشف و معدوم شد.

۷۶۱ تن فراورده خام  دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی  کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن شانقی افزود: این فرآورده ها در ۸۸ هزار و ۸۱۱ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی شامل کشتارگاه های دام و طیور، فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های موادخام دامی شناسایی و جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: ۷۱۲ تن از این فراورده های دامی خام غیربهداشتی در کشتارگاه های دام و طیور و ۴۹ تن در مراکز نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی استان مرکزی جمع آوری و امحا شده است و ۲۰۰ متخلف نیز در این راستا به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآوری شد: ۷۰ هزار تن گوشت نیز در سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های این استان تولید شد که ۶۹ هزار و ۱۱۸ تن گوشت سفید و قرمز پس از بازرسی بهداشتی سالم و قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شد.

دکتر شانقی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۶۴۷ تن از فرآورده های خام غیربهداشتی استان گوشت قرمز و ۵۷ هزار و ۴۷۱ تن گوشت سفید بود و این فرآورده ها از کشتار ۲۱۶ هزار و ۳۷۳ رأس دام سبک و سنگین و ۲۴ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۳۸۵ قطعه طیور گوشتی در کشتار های استان به دست آمده بود.

وی، از کسب رتبه اول تا سوم ارزیابی مبارزه و مراقبت از بیماری های دامی توسط شهرستان های خنداب، اراک و کمیجان سال گذشته در استان مرکزی خبرداد و گفت: این شهرستان ها در ارزیابی عملکرد شبکه های دامپزشکی در همه زمینه ها از جمله واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماری های مسری و مشترک، تست سل و مشمشه در دامداری و اسبداری ها این رتبه را به دست آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.