رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نیاز سال تحصیلی‌جاری در بخش سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی 34 میلیارد تومان است که اگر این مبلغ تخصیص یابد بین 60، 70 درصد تأمین دولتی داریم و 30 درصد در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار، اولیا کمک می‌کنند؛ البته در مناطق محروم سعی می‌کنیم بخش اعظم اعتبار را خودمان تأمین کنیم.

مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی حل می‌شود/ 70 درصد هزنیه دولتی می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین» مجید قدمی مواردی چون سرویس ایاب و ذهاب، کتاب‌های درسی، حمایت از دانش‌آموزانی که نیازهای دارویی و توانبخشی دارند از مهمترین مشکلات  سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دانست و افزود: دیر رسیدن کتاب‌های درسی مشکلی بود که با برنامه ریزی برطرف شد، دو سال است که کتب درسی اول مهر روی میز آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: معلولیت مشکل جامعه است به اولیا باید آموزش و خدمات مشاوره‌ای ارائه کرد، دانش آموزان استثنایی نیازمند سرویس ایاب و ذهاب و خدمات توانبخشی هستند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: سه سال قبل بودجه این سازمان ۳ میلیارد بود و امروز به ۱۸ میلیارد رسیده  و اگر تخصیص یابد اعتبار بخش های بسیاری تأمین می شود.

قدمی افزود: در گذشته پرداخت سرویس ایاب و ذهاب به صورت ۸۰ درصد والدین و ۲۰ درصد دولت بود که تلاش کردیم این تناسب را بر عکس کنیم که در برخی از استان‌ها توانستیم موفق باشیم نیاز سال تحصیلی‌جاری ما ۳۴ میلیارد تومان است که اگر همه بودجه تخصیص یابد بین ۶۰، ۷۰ درصد تأمین دولتی داریم و ۳۰ درصد در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار، اولیا کمک می‌کنند؛ البته در مناطق محروم سعی می‌کنیم بخش اعظم اعتبار را خودمان تأمین کردیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های تمام پرونده‌های مدارس اعم از سمعک، واکر، ویلچر و کاشت حلزون را پرداخت کردیم با اعتباری که برای سال ۹۶ پیش‌بینی کردیم، بودجه سازمان از حدود ۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۳ به حدود ۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ می‌رسد.

وی از راه‌اندازی انجمن اولیای کودکان استثنایی خبر داد و گفت: رئیس این انجمن، یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف است که فرزندش کم توان ذهنی است؛ در این انجمن کمک کردیم که دوره‌های آموزشی برای والدین در تهران طراحی شود که در حال انجام است.

* اجرای طرح سنجش از دستی به الکترونیکی

قدمی در خصوص طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز اظهار داشت: طرح سنجش را از اجرای دستی به الکترونیکی تبدیل کردیم که این کار صرفه جویی اقتصادی نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس، اطلاعاتی که به دست آوردیم به روز بود؛  اینکه هر استان چه وضعیتی دارد، همه را به دست آوردیم و ابلاغ کردیم؛ ضمن اینکه تعداد نوآموزانی که شرایط خاص دارند و نوآموزانی که نیاز به خدمات توانبخشی قبل از ورود به مدرسه دارند را محاسبه کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی چند برابر شده است، گفت: وقتی به عملکردمان نگاه می‌کنیم به خودمان نمره قبولی می‌دهیم؛ البته دیگران باید قضاوت کنند ولی وقتی به عملکرد خودمان که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم توانسته‌ایم مشکلاتی را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.