بوشهر- وزیر نفت گفت: پارس جنوبی آیینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی و مایه افتخار هر ایرانی است.

 پارس جنوبی با عشق برای سربلندی ایران ساخته شده است

به گزارش قدس آنلاین،  بیژن زنگنه یکشنبه در آیین افتتاح پنج فاز و لایه نفتی پارس جنوبی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در عسلویه برگزار شد، بیان کرد: پارس جنوبی صدها واحد تولیدی را فعال و از هدر رفت نفت ملت ایران جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این‌که بهره برداری از این فازها نشان داد ما می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم، افزود: افتخاری که امروز حاصل شده فراتر از یک دولت و متعلق به ملت ایران و تقدیم به رهبر معظم انقلاب، شهدا و ایثارگران است.

زنگنه تاکید کرد: در این سه سال و نیم و اوج تحریم ها با همت متخصصان، مهندسان و کارکنان صنعت نفت توانستیم ۱۱ فاز پارس جنوبی را به بهره برداری برسانیم.

وزیر نفت ایجاد ناوگان قوی حفاری در پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی و نصب همه تاسیسات به همت مهندسان داخلی را از جمله دستاوردهای دیگر صنعت نفت در این منطقه عنوان کرد و افزود: به جرات می گویم پارس جنوبی با عشق برای سربلندی ایران ساخته شده و اینکه بگوییم این مگا پروژه ها فقط با پول ساخته شده، اشتباه است، زیرا تنها با پول نمی شود کار کرد.

زنگنه تاسیسات پارس جنوبی را حاصل کاری عنوان کرد که کمتر از ۱۹ سال به اتکای اراده آهنین همکاران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در دولت افتخار ما این نیست که تنها گزارش طرح ها را بدهیم، بلکه آنچه را که انجام دادیم به نمایش می گذاریم که این تحقق اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی است.

زنگنه با اشاره به پیگیری قراردادهای نفتی در دولت، گفت: این قراردادها صد هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

آیین بهره برداری رسمی فازهای ۲۱،۲۰،۱۹،۱۸،۱۷ و فاز یک طرح توسعه لایه نفتی میدان مشترک گازی پارس جنوبی ظهر یکشنبه با حضور رئیس جمهور در سالن همایش افتتاح فازهای ۲۰ و ۲۱ در عسلویه استان بوشهر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.