بشرویه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت توجه به درآمدزایی شرکتهای آی تی تأکید کرد.

ضرورت توجه به درآمدزایی شرکتهای آی تی/ دولت باید امور را به مردم واگذار کند

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی صبح یکشنبه در نشست شورای اداری بشرویه گفت: اکنون بحث منابع مطرح نیست بلکه مغزافزارها مهم هستند به طوریکه قبلا شرکت های نفت و غیره، عامل درآمدزا بودند ولی امروز شرکت های آی تی بدون اینکه هیچگونه آورده مالی زیادی داشته باشند به بزرگترین شرکت های دنیا تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه حوزه آی سی تی اشتغال دانش بنیان را در پی داشته است افزود: هر یک شغل مستقیم در این حوزه می تواند دو یا سه شغل غیر مستقیم را نیز به وجود بیاورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال گفت: این نامگذاری مطابق با دغدغه های دولت، به ویژه مسئله با اهمیت اشتغال و رسیدگی به محرومان و معیشت مردم است.

واعظی افزود: دولت در تلاش است تا به کسانی که در روستاها و مناطق کمتر برخوردار زندگی می کنند بیشتر رسیدگی کند و نگاه آینده و دراز مدت این است که با فراهم آوردن امکانات و زمینه اشتغال، فقر را در جامعه ریشه کن کنیم.

 وی گفت: اینترنت در روستاها با این نگاه راه اندازی می شود که روستاییان از طریق اینترنت بتوانند از خدماتی همچون پرونده سلامت الکترونیک و یا دوره های آموزشی جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فضای مجازی و اینترنت مانند سایر پدیده های نو در کشور یکسری آفت ها دارد و وظیفه همه ما مسئولان و علما این است که مردم را از این آفت ها آگاه کنیم تا این ابزار در خدمت ارتقا دانش و پیشرفت باشد.

واعظی گفت: به دنبال استفاده از اینترنت و امکانات ارتباطی برای معرفی بهتر مناطق مختلف کشور به ویژه روستاها برای گردشگری، تولید و عرضه صنایع دستی و همکاری با فارغ التحصیلان هستیم.

وی با بیان اینکه  از ۴ سال گذشته تا کنون ۵۵ میلیارد ریال برای زیرساخت های آی سی تی در شهرستان بشرویه سرمایه گذاری شده است افزود: تلاش می کنیم که تا تابستان امسال به ۱۹ روستای بشرویه اینترنت داده شود و زیرساخت های ارتباطی این شهرستان نیز توسعه داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در نشست شورای اداری شهرستان طبس با بیان اینکه باید بازارهای بزرگ صادراتی برای خود پیدا کنیم تا وابستگی های کشور در این خصوص کاهش یابد گفت: دولت باید امور را به مردم واگذار  و تصدی گری خود را کم کند و سیاست گزار، هدایت گر وحمایت کننده باشد.

واعظی افزود: شهرستان طبس موقعیت خاصی دارد و معبری برای استانهای مهم کشور است و امکاناتی که در این سرزمین است سرمایه ایست برای آیندگان، بنابراین باید به این شهرستان نگاه ویژه داشته باشیم تا جلوی مهاجرت ها گرفته شود.

وی گفت: در نظر داریم تا ۷۰ میلیارد ریال دیگر برای امکانات ارتباطی شهرستان طبس سرمایه گذاری کنیم که با این سرمایه گذاری در ۸۳ روستای شهرستان نیز، امکانات اینترنت راه اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.