وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از وعده ایجاد ۵۰ مرکز جامع ، تخصصی و اولیه برای بیماران هموفیلی اظهار بی اطلاعی کرد.

قولی برای ایجاد مراکز تخصصی هموفیلی نداده ایم

دکتر قاضی زاده هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدس با بیان اینکه ما کمترین مشکل را در این دولت برای بیماران خاص و حوزه سلامت شاهد بوده‌ایم گفت: با توجه به اینکه در همه دولت‌ها تقریباً همه بیماران خاص مثل هموفیلی‌ها تالاسمی‌ها و بیماران ام‌اس و غیره داشته‌اند خوشبختانه در سال‌های اخیر مشکل خاصی نداشته‌ایم. البته معنای این گفته این نیست که ما خدماتی که آن ها انتظار داشته‌اند را ارایه داده‌ایم.

دکتر قاضی زاده هاشمی در پاسخ به اینکه وعده‌ وزارت بهداشت در خصوص ایجاد ۱۰ مرکز جامع، ۲۰ مرکز تخصصی و ۲۰ مرکز اولیه برای بیماران هموفیلی و تکمیل تیم بیماران متخصص برای آن ها به کجا انجامیده است، اظهار داشت: آنچه گفتید قرار بود در قالب ایجاد این ۵۰ مرکز انجام شود در حقیقت درخواست آن هاست و ما قولی در این خصوص نداده‌ایم. حداقل من حواسم هست که چنین قولی نداده‌ام و اگر کسی از مجموعه ما چنین قولی را داده نیز حتما باید مورد سؤال قرار گیرد که بر مبنای چه مصوبه‌ای گفته و اگر هم درخواست انجمن بوده خوب درخواست به حقی است ولی امکان اینکه ما الان بتوانیم چنین مراکزی را احداث و راه‌اندازی کنیم الان وجود ندارد. آن ها هم البته متوجه مشکلات و گرفتاری‌های  دولت و وزارت بهداشت از نظر منابع مالی هستند.

وی گفت: از نظر پیشگیری نه تنها در حوزه دندانپزشکی بلکه برای بقیه  امورشان هم آن ها علاقمند هستند که پوشش بیمه‌ای داشته باشند و ما هم مشتاقیم، اما اقدام باید متناسب با منابعی باشد که  بخش درمان دارد.

گفتنی است کتایون نجفی‌زاده؛ رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ در همایش روز جهانی هموفیلی از ایجاد یا تقویت و پشتیبانی مراکز مراقبت درمان، حمایت معنوی و اجتماعی بیماران، تکمیل تیم درمانی، ایجاد ۱۰ مرکز جامع، ۲۰ مرکز تخصصی و ۲۰ مرکز درمان اولیه بیماران هموفیلی، اجرای برنامه پروفیلاکسی و برنامه مهار کننده آی‌تی‌آی با هدف بهبود کیفیت زندگی و تامین هزینه درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم به درمان با داروهای وارداتی در آینده خبر داده بود.

وی همچنین دندانپزشکی، فیزیوتراپی، مراحل تشخیص جنین هموفیل و خدمات بستری را از موارد مازاد خدمات بسته‌های خدمتی جدید معرفی کرده بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.