۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 520502

رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانسی در پاریس برای بررسی وضعیت یمن به ارائه اتهاماتی علیه ایران پرداخت و گفت که حوثی‌ها می‌خواهند یمن را در مسیری ایدئولوژیک تحت حمایت ایران هدایت کنند.

ادعاهای مقام سابق سعودی علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری یمن ۲۴ ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در یک کنفرانس با عنوان "اوضاع یمن و نیازمندی‌های صلح" که به میزبانی سفارت یمن در پاریس در موسسه جهان عرب برگزار شد، با طرح اتهاماتی بی‌اساس علیه ایران و با بیان این‌که علی عبدالله صالح خواهان قدرت در یمن است، گفت:‌ حوثی‌ها به دنبال این هستند که یمن را در مسیری ایدئولوژیک که مورد حمایت ایران است، هدایت کنند و در نتیجه منطقه را وارد یک مناقشه ایدئولوژیک و طائفه‌ای کنند که آینده همسایگان یمن را تهدید می‌کند.

هم‌چنین در این کنفرانس احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها در ادعاهایی خصمانه علیه کشورمان، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در یمن متهم کرد و گفت که ایران از نیروهای تحت حمایت خود، از جمله حزب‌الله برای تاثیرگذاری در کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را رد و تاکید می‌کند که سرنوشت هر کشوری باید به دست مردم آن تعیین شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.