مدیرکل امور ایزدی ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که داعش ۶۴۱۷ شهروند ایزدی از جمله ۳۵۴۷ زن ایزدی را از شهر سنجار ربوده و ۳۴۵۴ ایزدی همچنان در اسارت این گروه هستند.

۳۴۵۴ ایزدی در اسارت داعش هستند/ قتل ۱۲۹۳ ایزدی توسط تروریست ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، «خیری بوزانی» مدیرکل امور ایزدی ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق آماری از شهروندان ایزدی ربوده شده توسط داعش اعلام کرد.

وی در همین راستا تصریح کرد: داعش از آگوست ۲۰۱۴ تاکنون، ۶۴۱۷ شهروند ایزدی از جمله ۳۵۴۷ زن ایزدی را از شهر سنجار ربوده است. ۲۹۶۳ ایزدی از جمله ۱۰۷۰ زن و ۱۵۷۱ کودک از چنگ داعش نجات یافته اند ولی همچنان ۳۴۵۴ ایزدی در اسارت این گروه هستند.

خیری بوزانی بیان داشت: تعداد ایزدی ها در عراق حدود ۵۵۰ هزار نفر و تعداد آوارگان ایزدی نیز حدود ۳۶۰ هزار نفر است. همچنین داعش ۱۲۹۳ ایزدی را به قتل رسانده و تعداد یتیمان به ۲۷۴۵ رسیده است. تاکنون ۳۰ گور دسته جمعی در کنار صدها گور فردی در سنجار کشف و ۶۸ مزار و مرقد دینی از سوی داعش منفجر شده است.

گفتنی است، پیش از این «محما خلیل» فرماندار «سنجار» عراق اعلام کرده بود که تا به امروز ۳۱ گور دسته جمعی از اجساد ۱۶۴۶ شهروند ایزدی در این منطقه کشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.