اهواز _ استاندار خوزستان گفت: با واگذاری برخی مکان ها به بخش خصوصی موافق هستیم اما برخی از مکان ها اعتبار یک استان محسوب شده و به همین دلیل عزم جدی را برای بازپس گیری موزه هنرهای معاصر به کار گرفته ایم.

موزه هنرهای معاصر باید به جامعه هنرمندان بازگردد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در دیدار با جامعه هنرمندان استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: پیش از این به نظر می رسید که وضعیت فعالیتهای هنری در استان چندان مناسب نیست اما با گزارش عملکرد هنرمندان استان و برنامه های مفیدی که در سال های اخیر در این بخش برگزار شده می توانیم به روزهای خوب هنر در خوزستان امیدوار باشیم.

وی افزود: انتظارات هنرمندان به حق و به جا است و ما نیز تمام سعی خود را برای به حداقل رساندن مشکلات و موانع پیش روی هنرمندان استان به کار می گیریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: باتوجه به استعدادهایی که در حوزه هنر در خوزستان وجود دارد باید برنامه های بخش های فرهنگی، هنری و موسیقی و تولید گسترش پیدا کند و ما نیز به عنوان پشتیبان از جامعه هنرمندان استان حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اکنون نیاز است که با برنامه های هنری فضای استان را شاد کنیم چرا که فضای بی انگیزگی چرخه اقتصاد استان را کند خواهد کرد.

شریعتی تصریح کرد: درحال حاضر باتوجه به ظرفیت ها و توانایی هنرمندان خوزستانی، نیاز است که بستر مناسب را برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر استان فراهم سازیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات جامعه هنرمندان استان تاسیس دانشکده و مراکز آموزش هنر در استان است که یک مطالبه به حق است چرا در غیر این صورت هنرمندان استان برای پیشرفت و آموزش به سایر استان ها رفته و دیگر این ظرفیت ها به سختی به خوزستان باز می گردند.

استاندار خوزستان گفت: ما آمادگی کامل خود را برای تحقق خواسته های هنرمندان خوزستانی اعلام کرده و در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز توسعه فضاهای هنری استان نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی بیان کرد: تهیه و تنظیم یک برنامه مدون و پایه ای برای رشد و ارتقای سطح هنر در استان یکی از ضرورت های رفع مشکلات موجود است، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بایددرخواست های هنرمندان را در قالب این برنامه مدون یک ساله به استانداری ارائه دهد.

شریعتی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از درخواست های هنرمندان استان برگزاری جشنواره های مختلف هنری به ویژه در زمینه خوشنویسی و کاتبان قرآنی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات هنرمندان استان بازپس گیری موزه هنرهای معاصر استان است که این امر به صورت جدی در دست پیگیری بوده و با رعایت انصاف نسبت به بخش خصوصی متولی این مکان در حال حاضر، باید این مکان هنری به جامعه هنرمندان بازگردد.

استاندار خوزستان همچنین به واگذاری موزه میراث فرهنگی به سازمان آب و برق اشاره کرد و گفت: مدتی پیش قرار بود این موزه برای ساخت به سازمان آب و برق واگذار شود و ظرف مدت ۱۲ ماه نیز آماده بهره برداری شود اما میراث فرهنگی استان نسبت به احداث آن متعهد شد که پس از مدت ها هنوز نتوانسته این موزه را به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: اگر این پروژه تا یک ماه آینده تعیین تکلیف نشود، ادامه کار به سازمان آب و برق واگذار می شود.

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.