یزد- معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۹ دارلقرآن فعال در آموزش و پرورش استان یزد مشغول فعالیت هستند.

۱۹ دارالقرآن در استان یزد مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز استان از ۳۱ فرودین‌ماه تا سوم اردیبهشت‌ماه در کانون ولایت تفت برگزار خواهد شد و در این مسابقات یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز راه یافته به این مرحله در رشته‌های مختلف به رقابت می پردازند.

علی سرداری گفت: رقابت‌های امسال را ۱۱۰ داور برجسته استانی و کشوری در رشته‌های مختلف قضاوت می کنند.

وی افزود: مسابقات قرآنی فرهنگیان در چهار رشته در اردیبهشت‌ماه سالجاری برگزار می شود و در مرحله شهرستانی این مسابقات در مجموع دو هزار و ۱۷۰ فرهنگی با هم رقابت کردند که ۱۲۰ نفر به عنوان برگزیده به مرحله استانی راه پیدا کردند.

سرداری گفت: در سال گذشته در مسابقات کشوری و در رشته نهج البلاغه یزد رتبه اول را کسب کرد.

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۱۹ دارلقرآن فعال در آموزش و پرورش استان یزد مشغول فعالیت هستند و امسال در بحث حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان طرح نورباران، ۱۸ هزار و ۶۸۰ کتاب و در موضوع احکام نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها ۲۵ هزار جلد جزوه احکام در بین دانش‌آموزان استان توزیع شده است.

سرداری افزود: همایش روزه اولی‌ها در یک هفته مانده به ماه مبارک رمضان طی دو سال گذشته برگزار شده است و امسال هم با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

وی گفت: ۲۲۰ مبلغ دینی به منظور رفع شبهات و پاسخ به سئوالات دینی دانش‌آموزان امسال به مدارس استان یزد اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.