بندرعباس- فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر خبرداد و گفت: با تشکیل این اتاق می‌توانیم به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری دسترسی داشته باشیم.

اشراف اطلاعاتی در خلیج فارس/ با تشکیل اتاق پسابندر تحرکات شناورهای عمومی را زیر نظر داریم

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری در ادامه حضور خود در سواحل مکران در سخنانی در جمع کارکنان منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتش اظهار داشت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی از اقتدار قرار دارد.

وی در ادامه بیان‌داشت: زمانی ناوهای خارجی در آبهای خلیج فارس حضور داشتند و اشراف اطلاعاتی ما نسبت به حضور و عملکرد آنها بسیار کمرنگ بود، اما امروزه با اشراف اطلاعاتی بسیار دقیق تمام تحرکات را چه آبهای سرزمینی و چه آبهای آزاد زیر نظر داریم و در همین راستا با تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری می توانیم دسترسی داشته باشیم و این به معنای صاحب پیدا کردن مرزهای آبی و جای جای سرزمین اسلامی مان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ابراز داشت: پیشرفت‌هایی که در مباحث نظامی داریم بسیار ارزشمند بوده و چشم دشمنان را کور کرده است؛ کشور ایران در بعد نظامی در قبل از انقلاب وابسته به بیگانگان چه از لحاظ تاکتیکی و تفکری و چه از لحاظ ادوات و تجهیزات نظامی بود اما امروز نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی و جوانان برومند به پیشرفت رسیده‌اند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش که پیشرفته ترین نیرو در نیروهای مسلح است توانست با دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت ساخت ناوشکن‌ها اقدام کند و در سال ۱۳۸۲ نخستین الحاق ناوشکن را داشته باشیم و سال ۱۳۸۵ الحاق ناو موشک انداز جوشن و در سال ۱۳۸۸ ناوشکن جماران و سال ۱۳۹۳ ناوشکن دماوند اضافه شد و در سال جاری ناو موشک انداز سپر به استعداد ناوگان شمال افزوده می‌شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا الان کشور ایران در تحریم به سر می برد اما با همت بلند شما، ما به این جایگاه والا رسیدیم و به خود می‌بالیم که سهم ما در این پیشرفت بسیار مشهود است همان‌گونه که در ۸ سال دفاع مقدس در مقایسه با تجهیزاتی که ما در اختیار داشتیم و تجهیزاتی که از سایر کشورها در دست دشمن بود اما با غیور مردی جوانان آن زمان ایستادگی کردیم و در عرصه دریا از حقانیت بزرگ ملت ایران دفاع کردیم و امروزه با وجود همه تحریم ها توانستیم بر تمام مشکلات غلبه کنیم و به آن جایگاهی که در شان ملت و کشور ایران است برسیم.

وی افزود: آنچه که باعث این افتخار شده بکارگیری انسان‌ها، کارکنان، مدیران لایق که با انگیزه و با تحرک، مومن، متعهد و دلسوز نظام و کشور و خلاق است که توانستیم در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشیم که همه این صفات برتر در تمامی کارکنان نیروی دریایی به وضوح قابل درک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده آن چنان که در روزهای اخیر توانسته است بصورت همزمان سه ناوگروه به سه کشور جهان اعزام کند که این حرکت، حرکت بسیار  بزرگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.