یزد- مدیر کل بازسازی و نوسازی مدارس استان گفت: ۳۵ درصد مدارس استان شامل ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریب شده می باشد که این تعداد مدارس نیاز به بازسا زی ومقاوم سازی دارند.

استان یزد از ۳۰۰مدرسه فرسوده و غیر مقاوم رنج می برد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا عارفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۸هزارو ۸۰۰کلاس در استان وجود دارد که بیش ۳هزار این کلاس ها غیر مقاوم بوده  وبیش از ۳۰۰مدرسه استان فرسوده می باشند.

وی افزود: راه اندازی اتاق فکر در بحث ساخت مدرسه ، ایجاد کمیته فنی و تخصصی ، استفاده از ظرفیت خیرین، بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده ، طراحی ورنگ آمیزی مدارس با سبک ایرانی اسلامی ، استفاده از انرژی های پاک در مدارس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد امکانات رفاهی برای دانش آموزان ، نظارت بیشتر برکار پیمانکاران از مهمترین اولویت های این سازمان در سال جدید ومدیریت جدید این سازمان می باشد .

عارفی تصریح کرد: اتمام پرو ژه های نمیه تمام استان که با همکاری معاون استاندار بیش از یک میلیارد بودجه جذب شد ودر سال جاری تمام رادیاتورهای مدارس به همراه سیستم گرمایشی وسرمایشی تعویض شد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: بنا به جمعیت استان  ما به ۶۰مدرسه با تمام  تجهیزات وامکانات دراستان  نیازداریم وبیش از ۱۶۰۰ کلاس درس در استان بازسازی شده وبیش از ۱۸۵۰کلاس دیگر نیز در دست بازسازی است.

وی افزود: ۲۹۶پروژه ملی واستانی در استان در حال ساخت می باشد که از این تعداد ،۹۸پروژه ملی با تخصیص ۱۶میلیارد تومان و بیش از ۳۷درصد بودجه  اختصاص یافته و ۱۹۸پروژه استانی با تخصیص۴۵میلیارد تومان که بیش از ۷درصد آن جذب شده وبرای تکمیل  این طرح ها بیش از ۵۰میلیارد و۶۰۰میلیون تومان بودجه نیاز داریم .

این مسئول گفت: ۴۴پروژه نیمه تمام با همکاری خیرین در دست اجرا می باشد  و۵۰میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

عارفی تصریح کرد : بیش از ۲هزار و ۱۰۰ خیر مدرسه ساز و خیر مدرسه یار دراستان با این سازمان همکاری دارند و بیش از ۳۷ پروژه مشترک بین خیرین واین سازمان در سال ۹۵با بودجه ای معادل ۳۸میلیارد تومان احداث شده و ما در جذب خیرین ۳۰درصد رشد داشته ایم .

این مسئول خاطرنشان ساخت: از ۷مدرسه ماندگار کشور ۴مدسه در استان یزد است وهدف ما حفظ ونگهداری این مدارس می باشد ودر سال ۹۵ بیش از ۴۰میلیارد کمک های خیری ومردمی به این سازمان شده است .

وی در خصوص ساخت مدارس توسط خیرین گفت: خیرین  وقتی تقبل می کنند مدرسه ای را بسازند نیمی از مدرسه را می سازند واین طور نیست که تمام مدرسه را تکیمل کنند و اولویت این سازمان توجه به مناطق حاشیه نشین شهر و بافت قدیمی است که بیشتر مدارس فرسوده در این مناطق مستقرمی باشد.

وی به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۳۱فروردین در استان اشاره کرد وگفت: این جشنواره با همکاری سازمان نوسازی مدارس ومجمع انجمن خیر ساز برگزار می شود ومهمترین هدف آن رویکرد نقش خیرین در ایمنی مدارس و تکریم خیرین وترویج فرهنگ مدرسه سازی می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.