ارومیه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش از برگزاری رژه به مناسبت روز ارتش همزمان با سراسر کشور در روز ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

نمایش اقتدار ارتش در ۱۵ شهر شمال غرب کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم کیومرث شرفی ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ارتش در استانهای شمال غرب کشور با گرامیداشت ۱۴ هزار شهید ارتش در این منطقه اظهار کرد: شهدای ارتش سند افتخار، ولایتمداری و تعهد این نیرو به حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران ایران است و خون مقدسشان از سالهای دوران ستم‌شاهی تا انقلاب، دفاع مقدس و تا همین امروز روشنی بخش حرکت ارتش بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره ۱۴ هزار شهید ارتش در منطقه شمال غرب کشور که در هفته گذشته انجام شد مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در شهریور ماه امسال است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش با اشاره به ولایی و مذهبی بودن بدنه ارتش در دوران قبل از انقلاب گفت: ۴۹۰ ارتشی در دوران ستم‌شاهی به عنوان افراد سیاسی در زندان‌های پهلوی محبوس بودند که ۱۰۰ نفر از آنها به‌دست حکومت شاه ملعون اعدام شده و به شهادت رسیدند که همه اینها گواه مذهبی بودن ارتش حتی در دوران ستم‌شاهی است.

وی تصریح کرد: تقدیم ۴۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران که ۱۴ هزار نفر از آنان متعلق به قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش است نشانه دفاع متعهدانه و حماسه آفرینانه نیروهای ارتش است.

شرفی افزود: ارتش به عنوان نخستین نیروی نظامی پس از انقلاب مورد توجه امام خمینی(ره) قرار گرفت به طوری که آن فقید ۲۹ فروردین ۵۸ را به عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند و این نشان از اهمیت ارتش در نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.