زابل-مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی در استان طرح انتقال آب به دشت سیستان است که باعث تولید و اشتغال در سیستان شده است.

بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی در استان طرح انتقال آب به دشت سیستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا نجفی در نشست خبری که پیش از ظهر دوشنبه در زابل برگزار شد، اظهار داشت: امروز آبیاری دشت سیستان طرح و برنامه ای است که در تحقق و اجرایی شدن آن مردم همکاری خوبی داشته اند.

وی گفت: ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار برای این طرح در سیستان تخصیص یافته و باعث ایجاد ۳ هزار شغل به صورت مستقیم  تا کنون شده و از مهاجرت  جلوگیری کرده است.

وی افزود : پایداری آب در ۴۶هزار هکتار اراضی با لوله است و از ۱۳۰ هکتار آب ۴۶ هزار هکتار اراضی با لوله است که پایداری برای اشتغال و تولید و درآمد این ۴۶ هزار هکتار ایجاد کنیم که این ۴۶ هزار هکتار تمام شهرستان‌های سیستان را تحت پوشش قرار میدهند و ۶۵ درصد اراضی باقی می ماند.

مدیر پروژه طرح سیستان نیز بیان کرد :یکی از اقدامات خوبی که برای اولین بار در بخش کشاورزی سیستان در دست اقدام است میتوان به انتقال آب از منبع تا مصرف با لوله اشاره کرد. وی گفت: با توجه به اینکه آب بحث حساس میباشد قبل از آبیاری تحت فشار باید این کار انجام شود و ۴ هزار کیلومتر لوله در سراسر سیستان با توجه به سختی کار و تامین اعتبار ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.