به نوشته یک روزنامه بریتانیایی، انگلیس محتاطانه چشم به سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری در ایران در مدت ۱۰ سال را دارد.

انگلیس به دنبال سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری در ایران است

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از دیلی تلگراف، انگلیس محتاطانه چشم به سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری در ایران دارد.

این سرمایه گذاری در یک دوره ۱۰ ساله انجام شده و عمده آن در بخش توسعه زیر ساخت های ایران خواهد بود.

بر همین اساس سرمایه گذاری در بخش های توسعه خطوط ریلی و همچنین توسعه کریدورهای اقتصادی ایران که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵ هزار کیلومتر برسد در بخش توسعه زیر ساخت های ایران قرار دارند.

علاوه بر ایران توسعه فرودگاه های ایران نیز در دستور کار است.

به نوشتته دیلی تلگراف ۵۴ فرودگاه ایران نیاز به بازسازی زیر ساخت ها و توسعه آن دارند و علاوه بر این ایران قصد ساخت ۷ فرودگاه بین المللی را دهه آینده دارد.  

در همین رابطه «آماندا کلاک» رئیس شرکت زیرساخت و مشاوره EY به دیلی تلگراف گفت: آیا در ایران فرصتی برای کسب و کار انگلیسی وجود دارد؟ مطمئنا همینطور است. آن دسته از شرکت های انگلیسی که بطور حرفه ای عمل می کننند می توانند از این فرصت استفاده کنند.   مهارت این شرکت ها بوسیله قوانین و استانداردهای بالا تضمین شده و این بدان معناست که کار به بهترین شکل انجام می شود.  

کلاک در ادامه گفت: اما با این وجود شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند به دقت تحولات مربوط به این کشور را زیر نظر دارند.

آمارهای دولتی انگلیس نشان می دهد که از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۶ صادرات انگلیس به ایران رشد داشته و در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۵ رشدی ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران-انگلیس (BICC) مشکل اصلی در راه افزایش مبادلات تجاری ایران و انگلیس فقدان تسهیلات بانکی است که دلیل آن ترس بانک های اروپایی از تحریم های اولیه آمریکا علیه ایران است. تحریم هایی که با وجود توافق هسته ای همچنان برقرار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.