ساری- پیش از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام ویدیوئی خود به اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران اجرایی شدن پروتکل آمادگی، و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با آلودگی نفتی منطقه دریای خزر را خواستار شده بود و لذا نماینده مردم تنکابن در واکنش به این موضوع معتقد است: سازمان محیط زیست به طور مرتب مباحث سلبی را مطرح می‌کند و بهتر است به جای آن همچون سازمان‌های محیط زیست دیگر کشورها، راهکار ارایه دهد.

سازمان محیط زیست به جای بیان تهدیدات راهکار ارایه کند/سلامت جانواران مهمتر است یا شهروندان؟

علیرضا لعل اکبری:معصومه ابتکار گفته بود: آلودگی‌های نفتی، سلامت موجودات و شهروندان منطقه دریای خزر را تهدید می‌کند.

در این زمینه نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس در خزر در گفت و گویی با خبرنگار ما تصریح می‌کند: متأسفانه ما از دریای خزر برداشتی نداریم و آلودگی موجود دریا به اقدام‌های کشورهای منطقه بر می‌گردد نه ایران.

شمس‌الله شریعت‌نژاد خاطرنشان می‌کند: سازمان محیط زیست به طور مرتب مباحث سلبی را مطرح می‌کند و بهتر است به جای آن همچون سازمان‌های محیط زیست دیگر کشورها، راهکار ارایه دهد.

وی می‌افزاید: سازمان محیط زیست یک سازمان فرابخشی است و انتظار ارائه راهکار برای حل مشکلات و حفظ منابع طبیعی از این سازمان می‌رود.

وی اظهار می‌دارد: تعطیلی همه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه، راهکار حل مشکلات زیست محیطی نیست.

سازمان محیط زیست قوانین را اجرا کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح می‌کند: در مجلس قوانینی برای برخورد با متخلفانی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، تصویب شده، و ضروری است سازمان محیط زیست این قوانین را اجرا کند نه اینکه بگوید چه کارهایی نباید انجام داد.

شریعت نژاد یادآور می‌شود در شمال کشور استعدادهای و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، اما متأسفانه شاهد نرخ بالای بیکاری هستیم.

راهکار ارائه دهید، تهدیدها را می‌دانیم

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس اظهار می‌دارد: اینکه فقط بگوییم که دریای خزر آلوده است و ایرادها و اشکال‌هایی وجود دارد، مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید راهکار ارایه داد.

شریعت نژاد به اظهارات رئیس سازمان محیط زیست که بیان شده، سلامت موجودات و شهروندان منطقه دریای خزر به خاطر آلودگی‌های نفتی مورد تهدید واقع شده، اشاره می‌کند و می‌گوید: تا پیش از این سلامت جانوران برای سازمان مهم بود و چه شده که سلامت شهروندان یادآوری می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: باید از خانم ابتکار پرسید که برای رفع تهدیدات نفتی چه راهکارهایی وجود دارد و چه پیشنهادهایی مطرح است.

وی تصریح می‌کند: انتظار می‌رود، سازمان محیط زیست، کارهای اجرایی را به کنار بگذارد.

وی می‌افزاید: توقع این است که سازمان محیط زیست به تعریف شاخص‌های، پایش و ارزیابی‌های مرتبط برای رفع آلودگی‌ها در خزر بپردازد و به عنوان عضو دولت از دستگاه‌ها بخواهد که این شاخص‌ها را رعایت کند.

معضل اساسی شهروندان، زباله است

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس، معضل اساسی شهروندان حاشیه خزر را دفع زباله عنوان می‌کند و می‌گوید: «زباله» سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط انتظار ارائه راهکار و رفع این معضل را داریم.

وی خاطرنشان می‌کند: حتی یک مورد راه حل برای مدیریت پسماند زباله در شمال کشور نداریم درحالی که این موضوع در حوزه کار سازمان محیط زیست است.

در خزر فقط شنا می‌کنیم!

شریعت‌نژاد می‌گوید: در طول ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر ساحلی که وجود دارد، تنها بهره‌ای که می‌بریم، همان شنای سنتی در ساحل است.

وی می‌افزاید: در ساحل خزر حتی یک اسکله تفریحی ایجاد نکرده‌ایم و این در حالی است که دیگر کشورها از این نوع موقعیت‌ها بهترین استفاده را می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: نتوانسته‌ایم از جنگل و دریا به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم و هر موقع که می‌خواهیم، کاری در منطقه انجام بدهیم، محیط زیست به عنوان مانعی‌ای بر سر راه قرار می‌گیرد.

تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی راهکار نیست!

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس می‌افزاید: سازمان محیط زیست برای حفاظت از محیط دریا و جنگل می‌گوید که استفاده از جنگل‌ها را تعطیل کنید و این به نظر من شبیه دیوارکشی دور شهرهای ساحلی و جنگل‌هاست و این راهکارِ حفظ محیط زیست نیست.

شریعت نژاد با تأکید بر توسعه گردشگری در منطقه و ایجاد ظرفیت‌های جدید در شمال کشور می‌گوید: از سازمان‌های محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و نیز گردشگری انتظار داریم در این زمینه تلاش کنند.

وی تصریح می‌کند: متأسفانه طی سال‌های گذشته، همگرایی بین این سازمان‌ها را شاهد نبوده‌ایم و بهره‌گیری صحیح از منابع طبیعی مورد غفلت واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.