حزب الله لبنان تاکید کرد که انتفاضه اسرای فلسطینی در بند صهیونیستها راه گرسنگان را تکمیل می کند و قیام قهرمانانه عنوان حقیقی مردم فلسطین است که به همبستگی بیشتر اعراب و مسلمانان نیازمند است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، حزب الله لبنان در بیانیه ای از اعتصاب غذای گسترده اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به مناسبت روز اسیر فلسطینی استقبال کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: آزادی «لینا الجربونی» قدیمی ترین اسیر زن فلسطینی را که در طول ۱۵ سال گذشته در زندان های اشغالگران صهیونیست مبارزه کرد، تبریک می گوییم؛ نقشی که وی در طول سال های اسارت ایفا کرد، جایگاه واقعی زن مبارز و مقاوم را نشان داد.

این اسیر فلسطینی ساکن شهرک عرابه و در سن ۴۸ سالگی قرار دارد. وی که به اتهام وابستگی به جنبش جهاد اسلامی فلسطین و کمک به مبارزان فلسطینی بازداشت شده بود پس از ۱۵ سال اسارت آزاد شده است.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: انتفاضه اسرای فلسطینی در زندان های اشغالگران را گرامی می داریم و از آن استقبال می کنیم؛ این انتفاضه راه گرسنگان را تکمیل می کند و دشمن صهیونیستی را در روز اسیر فلسطینی در برابر اسرای انتفاضه کننده قرار می دهد. خیزش و قیام قهرمانانه عنوان حقیقی مردم فلسطین است که به همبستگی بیشتر اعراب و مسلمانان نیازمند است تا به موفقیت برسد و در تحقق خواسته های مطرح شده آنها مساعدت کند.

پیشتر «عیسی قراقع» رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی از اعتصاب غذای ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی همزمان با ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) روز همبستگی با اسرا خبر داد.

در همین حال اداره موسوم به اداره زندان های رژیم صهیونیستی از اعمال مجازات ۷۰۰ اسیر فلسطینی که شامگاه یکشنبه اعتصاب غذای نامحدود خود را اعلام کردند خبر داد. بر اساس این گزارش، تمام این زندانیان به زندان نقب منتقل می شوند.

گفتنی است که طبق اعلام سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی شمار اسیران فلسطینی دربند در زندان های رژیم صهیونیستی به شش هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.